يك كارشناس كشاورزي گفت: وقتي كشاورزي بداند كه سيلو گندمش را به موقع تحويل مي گيرد ديگر به سمت واسطه نمي رود و به اين ترتيب دست واسطه گران تا حدودي كوتاه مي شود.

احد عزيزي،در  گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: دولت بايد تدبيري بينديشد تا گندم كشاورزان به موقع تحويل سيلوها شود تا ديگر شاهد صف هاي طولاني محموله هاي گندم مقابل سيلوها نباشيم.
اين كارشناس كشاورزي با اشاره به اينكه كشاورزان براي گريز از صف هاي طولاني سيلوها مجبورند گندم هاي خود را به واسطه ها بفروشند اظهار داشت: كشاورزان وقتي در صف هاي طولاني سيلوها منتظر باشند مجبور هستند براي رهايي از كرايه بار بيشتر، گندم خود را به واسطه بفروشند در حالي كه اگر دولت اين اطمينان را به كشاورزان بدهد كه گندم آنها به موقع تحويل مي شود كشاورزان نيز با خيال آسوده محصول خود را به سيلوها مي برند و متحمل ضررهاي بازار واسطه نمي شوند.
عزيزي همچنين به راه هاي پيشرفت كشاورزي كشورمان اشاره كرد و افزود: دولت بايد برنامه اي اتخاذ كند كه زمين كشاورزان قبل از كشت محصول ارزشيابي شود يعني قبل از اينكه كشاورزان به كاشت محصول اقدام كنند با كار كارشناسي از مناسب بودن زمين و آب و هواي منطقه براي كشت محصولاتشان اطمينان حاصل كنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار