امروز كشتي انقلاب سكاندار دارد و سي سال است كه سكان كشتي را به دست گرفته هركسي از كشتي پياده شده هلاك شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي در چهاردهمين همايش سراسري فرماندهان و مسئولان بسيجي وزارت نفت با بيان اين مطلب گفت: امروز كشور به دلايل مسائل مختلف در شرايط خاصي قرار دارد و دشمنان سالهاست به دنبال اين هستند كه كشور ايران را كه داراي صنعتي عظيم و بي بديل است در اختيار خود بگيرند و در زير چتر فرماندهي واحد دنيا داشته باشند، اما همواره نااميد و مايوس در شرايط مختلف قرار گرفته اند.
وي تصريح كرد: دشمنان به دنبال سرمايه عظيم ايراني هستند و به آن چشم طمع دوخته اند.
حكومت جمهوري اسلامي مي تواند تحول عظيمي را ايجاد كند به همين دليل سالهاست نظام جمهوري اسلامي ايران بر اين سرمايه عظيم در كشور حكومت ميكند و نمي گذارد سرمايه بالقوه به بالفعل تبديل كنند.
وزير نفت اظهار داشت: ايران يك قدرت بزرگ براي دنيا محسوب مي شود نه تنها زير پرچم فرماندهي واحد كشورهاي بيگانه قرار نمي گيرد بلكه به دنبال آن است كه كشورها و نهضت هاي دنيا پرچم آزادي را كه در اختيار دارند بپيوندد و هرجاي دنيا پاي نهضت آزادي و مردميت حمايت مي كنيم .
قاسمي اظهار داشت: امروز تحريم به عنوان يك ابزار و جنگ نوين است كه دشمنان تصور مي كنند با فشار اقتصادي مردم كشور را به گونه اي با برنامه ريزي در مشكل فرو برند كه مردم تسليم شوند.
وي گفت: اگر آتش در اين منطقه روشن شود خيلي ها مي سوزند بعيد است كه اين دشمنان دست به چنين كاري بزنند تنها به دنبال اين هستند كه فشار اقتصادي زيادي را براي مردم تحميل كنند تا مردم را نااميد و مايوس و بيكار جلوه دهند كه مردم ما با هوشياري در مقابل توطئه هاي آنها ايستادگي و مقاومت خواهند كرد.
وزير نفت تاكيد كرد: در بخش نگه داشت توليد و توسعه به هيچ عنوان جاي نگراني نيست ما براي توسعه حفظ نگه داشت توليد برنامه ريزي كرديم امروز با اين شرايط تحريمي سي سال گذشته، فعاليت صنعت كشور بسيار روزهاي پررونقي پشت سر مي گذارد تا جائيكه در 19 فاز پارس جنوبي هزار نفر دوران فعاليت طولاني خود را طي مي كنند و با گذشت 24 ماه با پيشرفت 65 درصدي پالايشگاه ها آماده هستند همچنين كار ميادين مشترك در غرب كشور را شروع كرديم.
وزير نفت اضافه كرد: صنعت نفت كشور به لحاظ فرهنگي و اقتصادي قبلا به تكنولوژي اروپايي ها وابسته بود اين تحريم ها فرصت خوبي است كه خودمان بيشتر قطعات را بسازيم تنها بخشي از نيازمندي هاي خود را از خارج وارد كنيم.
خط اصلي ساخت داخل و خودكفا كردن بخش صنعت نفت كشور يكي از اولويت هاي اصلي وزارت نفت است.
بحث فروش نفت در دنيا طوري نيست كه كسي نفت ما را نخرد بسياري از كشورها به دنبال اين هستند كه بازار ايران را از دست ندهند.
وي كاملا اميدوار است كه با نيروهاي متخصص و متعهد به نظام جمهوري اسلامي به جهانيان اثبات كنيم كه محكم و استوار پيشتاز موفقيت در صنايع مختلف هستيم.
رستمي ادامه داد: نفت خط مقدم نبرد اقتصادي كشور است بايد سربازان خوبي براي اين اقتصاد كشور باشيم و به فرمان انقلاب و مقام معظم رهبري باشيم و دوران هاي سخت و جنگ هاي سختي را پشت سر گذاشتيم بايد با تلاش و تدبير براي توسعه اقتصادي كشور گام برداريم.
وي ياداور شد: بايد براي خدمت گذاري بدون منت به مردم خودمان را در وزارت نفت آماده كنيم و مردم بايد احساس امنيت بكنند و اين روحيه در سطح عظيم است كاركنان نفت ايجاد كنيم بسيجيان نفت بهتر مي توانند شيوه خدمت گذاري بدون منت را در سطح وزارت نفت ايجاد كنند.
قاسمي خاطر نشان كرد: امروز كشتي انقلاب سكاندار دارد و سي سال است كه ادامه مي دهد هركسي اين كشتي را ترك كرده به هلاكت دچار شده است نبايد فكر كنند كسي كه شناگر خوبي است اگر از اين كشتي پياده شود موفق مي شود باز هم در آينده شكست خواهد خورد./س

برچسب ها: نفت ، اقتصاد ، خدمت گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار