جشنواره مقاومت ضمن ماندگاری دفاع مقدس نگاهی به حال وآینده بشریت داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدتقی فهیم منتقد سینما درگفتگو با روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس گفت: جشنواره مقاومت در قالب موضوعات تخصصی به مسئله دفاع مقدس می پردازد که برگزاری دوازدهمین دوره آن نشان از موقعیت تثبیت شده وجایگاه عالی آن دارد.
وی افزود: اگر این جشنواره در دوازدهمین دوره فعایتش با استقبال و همراهی منتقدان سینمایی و سینماگران و مردم مواجه می شود مهم ترین ویژگی آن خود موضوع دفاع مقدس است که همواره مورد حمایت خاص مردم ومسولین قرار داشته است.
فهیم با بیان اینکه اساسا، جشنواره فیلم مقاومت به دو سال تولیدات سینمایی دفاع مقدس و نقاط ضعف وقوت آن ها از نگاه کارشناسان سینمایی می پردازد خاطر نشان ساخت: باید بررسی کنیم وببینیم که جشنواره تا چه میزان جریان ساز وتاثیرگذار است وآیا درراستای بهبود سینمای ایران گام برداشته  است.
وی معتقد است جشنواره فیلم دفاع مقدس درروند عادی خودکه بررسی فیلم های دوسال گذشته  دفاع مقدس را ارزیابی می کند موفق بوده است.
این منتقد سینمای بر این باور است که جشنواره فیلم مقاومت می تواند و باید برای آینده وجشنواره های بعدی خود نسبت به تولید وجهت دهی آن ها تاثیرگذار باشد و یکی از کارهای مهم جشنواره الگوسازی برای تولیدات دوسال آینده می تواند باشد.
محمدتقی فهیم خروجی بهترین های سینمای جنگ را  برای سال های آتی منوط به برنامه ریزی مسولین و متولیان دانست و افزود: جشنواره نگاه تخصصی خود را حفظ کند وبه بحث محتوا وموضوع به صورت ویژه بپردازد.
وی همچنین اظهار کرد: بعضی از تولیداتی که در جشنواره مقاومت حضور دارند در جشنواره فجر هم حضور خواهند داشت اما با این تفاوت که در فجر به صورت عام به آن نگاه می شود ولی در مقاوت نگاه تخصصی  وجریان ساز است وهمین نشانه تمایز آن از سایرجشنواره ها است.
این منتقد سینما با اشاره به اینکه سینما در بعضی از موضوعات دچار دوگانگی شده است و نمی دانیم که ما فیلم ضدجنگ می سازیم یا فیلم در رابطه با جنگ عنوان کرد: جشنواره مقاومت فرصت خوبی است برای اینکه مفهوم دفاع مقدس را الگوسازی کند چراکه نباید آن را به عنوان جنگ مطرح کرد درحالی که دفاع ما با جنگ فرق داشته وتفاوت جنگ ودفاع را باید نشان داد.
وی در ادامه گفت: در همین راستا سینمای دفاع مقدس دچار بحران تفکر شده درحالی که باید بازگشت جدی به این ژانر داشته باشیم و به دنبال ایده های نو باشیم ولی فیلم هایی با شخصیت های از جنس دفاع مقدس تولید کنیم.
فهیم، ویژگی بارز جشنواره مقاومت را ضمن ماندگاری دفاع مقدس نگاه به حال وآینده بشریت توصیف کرد وتصریح کرد: نباید ازسرکوب یا استقلال مردم در گوشه وکنار جهان به سادگی عبور کرد و حتما، در قالب سینمای مقاومت وحماسی نگاه ویژه ای باید داشت در همین راستا جشنواره برای اینکه به روز باشد و وجه تمایز داشته باشد با سایر ادوار به این موضوعات به صورت خاص بپردازد.
وی به مشکلات اکران فیلم های دفاع مقدس که به تعبیرهای غلط به بهانه  نداشتن مخاطب مهجور ومحدود دیده شدند اشاره کرد گفت: باید نگاه ویژه ای برای ذائقه سازی برای عامه مردم داشته باشیم ومدیران سینمایی نقش مهمی در ایجاد ذائقه و رغبت مردم برای این تولیدات دارند.
وی درپایان خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ ودفاع مقدس درسینما باید از سیاسی کاری دور شود چراکه وجود سلایق درحوزه سیاست معقول است اما در حوزه سینما وفرهنگ نباید دچارسیاست زدگی شویم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار