رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نيشابور گفت: شعر سرود ويژه نيشابور در جشنواره سروده‌های بومی شهرستان‌های استان خراسان مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

سيد احمد قلندري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، افزود: سرود و موسیقی نيشابور توسط استاد احمد بيان ساخته و شعر آن نیز توسط استاد خدابخش صفادل یکی از پیشکسوتان عرصه شعر شهرستان سروده شده است.

وی اظهار داشت: در این مراسم از استاد خدابخش صفادل توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار، معاون استاندار و فرماندار نيشابور دیگر مسئولان مورد تقدیر و به رسم یادبود تندیس، لوح تقدير و هديه‌ای به او اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: اين سرود از يك مقدمه و سه قسمت تشكيل گرديده است كه در ابتداي مقدمه صداي زنگ هاي بيم‌آور آمده كه اشاره به تاريخ و سه تهاجم خانمان‌سوز و ويرانگري است كه در طول تاريخ، ابرشهر نيشابور شاهد آن بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نيشابور در خصوص قسمت‌هاي مختلف اين موسيقي عنوان داشت: مقام يا مد قسمت اول سرود نيشابور مينور است كه اشاراتي به همايون نيز شده است و قسمت دوم در شور و قسمت سوم در مد ماژور نوشته شده است.

قلندري اضافه کرد: سرود ويژه نيشابور براي ارکستر سمفونيك، گروه كر و دو خواننده تنور نوشته و اجرا شده است كه خوانندگان آن را دامون نورالدين و استاد احمد بيان بر عهده دارند و نماهنگي توسط استاد احمد بيان و وحيد بيان براي نيشابور ساخته شده است./س 

برچسب ها: شعر ، سرود ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.