بندرعباس /

دعوت به همکاری نخبگان هرمزگانی مقیم خارج از کشوردر دانشگاههای استان

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار هرمزگان گفت: دانشگاه های استان باید از نخبگان هرمزگانی مقیم خارج از کشور برای همکاری دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ساسان مبینی در کارگروه پژوهش ،فناوری و تحول اداری استان افزود: با اطلاع رسانی و فراخوان از نخبگان و استادان هرمزگانی خارج از استان و کشور برنامه های پژوهشی ،صنعتی و تولیدی استان رشد خواهد یافت.

وی گفت: با گسترش و شکل گیری شرکتهای دانش بنیان در استان دغدغه های دانشگاه ها برای پژوهش ونواوری  برطرف می شود .

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار هرمزگان افزود: تاسیس صندوق پژوهش برای حمایت از طرحهای پژوهشی ، سرمایه گذاری و تامین اعتبار  در استان ضروری است.

مبینی همچنین بستن  تفاهم نامه اجرایی و عملیاتی در موضوعهای  تحقیقات دانشگاهی را  خواستار شد و  افزود: انطباق نیازهای استان با پایان نامه های عمومی دانشجویان و هدف دار کردن آن باید در اولویتهای برنامه های دانشگاههای استان قرار گیرد.

وی افزود: تسریع درایجاد  طرحهای دانش بنیان باید از برنامه های بنیاد ملی نخبگان استان باشد تا در صد اشتغال جوانان دراستان افزایش یابد.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار هرمزگان گفت: نشان دادن دستاوردها در جامعه ، برجسته کردن و شناسایی  اولویتها و عملیاتی کردن طرحها باید از برنامه های اولویت دار درجشنواره علم تا عمل باشد.

صمصام پوررئیس بنیاد ملی نخبگان هم در این نشست گفت: استعداد یابی و شناسایی دانش اموزان سراسر استان و ارتباط آنان با هیئت علمی دانشگاهها از برنامه های طرح دوست ملی است که بنیاد ملی نخبگان متولی آن است

فتاح سرپرست پارک علم و فناوری استان هم گفت: نمایشگاه علم تا عمل 5 تا 8 شهریور با هدف کاربردی و تجاری کردن طرحهای دانش بنیان در سراسر کشور برگزار می شود

در این نشست 4 کمیته تخصصی تحول اداری، آموزش ،پژوهش و فناوری برای تسهیل درکارها و تصویب دستور العمل نهایی تشکیل شد وگزارش عملکرد بنیاد ملی نخبگان و پارک علم وفناوری استان از زمان تاسیس تا کنون ارائه شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.