یک كارشناس سياست خارجي گفت: ايران در حال ايجاد ارتباط پايدار با كشورهاي مسلمان بوده و در مقابل اين امواجي كه ايجاد مي شود با منطق گفتگو و همكاري، مسائل را حل مي كند.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري مبني بر اينكه ترس آمريكا از سلاح هسته اي نيست، بلكه آمريكا از ايران اسلامي هراس دارد، گفت: دولتمردان غربي به ويژه آمريكا قصد دارند تا فرهنگ كشورهاي منطقه را به سمت غرب سوقدهند که سياست هاي منطقه اي غرب نيز در همين موضوع خلاصه مي شود.

وي با بيان اينکه هدف آمريكا به بيراهه كشاندن قيام هاي اسلامي منطقه است، افزود: سرمايه گذاري ها و تماس با گروه هاي سياسي در راستاي همين هدف آنهاست تا به خيال خود حركت انقلابي را به طرفي هدايت كنند كه خواست ملت‌ها نباشد.

اين كارشناس سياست خارجي تصريح کرد: البته اين فضا براي جمهوري اسلامي ايران يك تجربه است كه بتواند با بهره گيري از توان داخلي و عناصر معنوي، فرهنگ اسلامي را تقويت كند.

وي در پايان با اشاره به نقش برخي از كشورهاي منطقه در همراهي با آمريكا براي اجراي سياست هاي ايران هراسي، گفت: برخي كشورهاي عربي و غير عربي تلاش مي كنند كه در مقابل ايران يك پارچه باشند، اما آنچه اهمیت دارد این است که ايران در حال ايجاد ارتباط پايدار با كشورهاي مسلمان بوده و در مقابل اين امواجي كه ايجاد مي شود با منطق گفتگو و همكاري، مسائل را حل مي كند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: سیاست ، ضد ایرانی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار