کرم های دور چشم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک داشتن صورتي جوان و خالي از چين و چروك، آرزوي همه كساني است كه براي زيبايي چهره خود ارزش قائلند اما خواه‌ناخواه با افزايش سن آرام آرام نشانه‌‌هاي پيري روي صورت پديدار مي‌‌شود و اولين نقطه‌‌اي كه آغاز فصل پيري پوست را آشكار مي‌كند، پوست دور چشم است.

چين و چروك اطراف چشم به علت نازكي پوست آن ناحيه، زودتر از ديگر نقاط بدن آشكار مي‌شود. اين عارضه تحت تاثير عوامل مختلفي از قبيل عوامل ژنتيك، مصرف دخانيات، تابش شديد نورخورشيد، كمبود ويتامين‌‌ها و املاح معدني، استرس و ساعت كار طولاني و.... است، اما با توجه به تنوع گسترده كرم‌ها موجود در بازار، كدام‌يك مي‌‌تواند به رفع اين عارضه كمك كند؟

مرغوب بودن يك كرم به تركيبات و مواد اوليه آن بستگي دارد نه قيمت آن. قيمت بالاي كرم دليلي بر فوق‌العاده بودن آن نيست، محصولات با قيمت مناسب هم مي‌‌تواند نياز شما را برآورده سازد.

از تركيبات مهم يك كرم دور چشم خوب مي‌‌توان به عصاره جوجوبا و عصاره آلوئه‌ورا اشاره كرد كه با رساندن اكسيژن بيشتر به سلول‌هاي پوست، سبب ترميم بافت پوست مي‌شود و به‌عنوان سدي در مقابل از دست دادن رطوبت پوست عمل مي‌كند. اين مواد سلول‌هاي پوستي مرده را از بين مي‌برد و با كمك به جايگزيني سلول‌هاي جوان، پوست را تازه و درخشان مي‌كند. ويتامين‌‌ها مانند ويتامين A،E و C نيز از جمله مواد ديگري است كه با خواص آنتي‌اكسيداني خود باعث خنثي‌ كردن راديكال‌هاي آزاد و ممانعت از صدمه بيشتر و ايجاد چروك‌هاي جديد در پوست اطراف چشم مي‌شود.اما براي درمان چروك اطراف چشم بهتر است كه منحصرا از كرم‌‌هاي دور چشم استفاده كنيد، كرم‌‌هاي مرطوب‌كننده و ضدآفتاب ممكن است به‌دليل بعضي تركيبات شيميايي باعث ايجاد حساسيت و التهاب چشم شود.

شما مي‌‌توانيد مقدار كمي از كرم دور چشم را صبح و شب (يك ساعت قبل از خواب) روي پلك بالا و پايين بريزيد و آهسته با كمك انگشتان از گوشه داخلي چشم به سمت گوشه خارجي پخش كنيد.براي اين‌كه كرم تاثير خوبي داشته باشد، بايد كرم را به‌طور منظم استفاده كنيد، چرا كه استفاده نامنظم از اين محصول، تقريبا بي‌‌تاثير است.

براي اثربخشي بهتر، بيش از مقدار مورد نياز (به اندازه‌‌اي كه يك لايه نازك روي پلك قرار بگيرد) مصرف نكنيد. همچنين كرم را نزديك چشم نماليد، چرا‌كه ورود كرم به داخل چشم مي‌‌تواند موجب سوزش و ريزش اشك شود./س

برچسب ها: چین و چروک ، کرم ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.