مسيحيان ارتدکس و مردم مصر از سفر وزير امور خارجه آمريکا به کشورشان معترضند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الميادين، مقامات کليساي مسيحيان ارتدکس در مصر در مخالفت با مداخله در امور داخلي اين کشور ، با هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا ديدار نکردند. در همين حال کلينتون با موجي از اعتراضات مردمي در قاهره رو برو شد. در حاليکه مقامات مسيحيان کاتوليک و انجيلي با کلينتون ديدار کردند، شخصيتهاي مسيحي ارتدکس به انتقاد از اين ديدار پرداختند.  
عماد جاد، نماينده مسيحيان در پارلمان منحل شده مصر در اين باره گفت: دعوت کلينتون براي ديدار با مسيحيان بر پايه ديني استوار بود. وي قصد داشت اوضاع مسيحيان مصر را بررسي کند. مسئله منطقي اين است که بررسي چنين مسائلي با نيروهاي سياسي اين کشور اعم از حزب آزادي و عدالت و حزب نور صورت بگيرد.
عمرو هاشم ربيع، استاد علوم سياسي خاطرنشان کرد: آمريکا به مصر اهميت مي دهد، به ويژه پس از سرنگوني رژيم حسني مبارک، رئيس جمهور سابق اين کشور که نظام حاکم جديدي به قدرت رسيده است. واشنگتن براي از دست ندادن جايگاه پايدار خود در مصر تلاش مي کند.
در اولين سفر رسمي يک مقام بلند پايه آمريکايي به مصر پس از تصدي محمد مرسي رياست جمهور اين کشور، وزير خارجه آمريکا به حمايت مالي و اقتصادي از قاهره تعهد کرد.
در همين حال هيلاري کلينتون تکذيب کرد، واشنگتن در  برطرف کردن اختلافات بين نهاد رياست جمهوري و شوراي نظامي مصر نقشي دارد.
برچسب ها: مصر ، کلینتون ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار