يک کارشناس سیاست خارجی گفت: به دليل نياز روز افزون کارخانجات و صنعت اروپا به محصولات نفتي، اتحادیه اروپا به زودی تحريم ها را دور خواهد زد.

سيد داود آقايي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اهميت نفت به عنوان يک کالاي استراتژيک در عرصه بین الملل گفت: تجربه تاريخي طي سال هاي اخير نشان داده که تحريم هاي اقتصادي توسط غرب چندان کارساز نيست و نفت به عنوان يک کالاي استراتژيک نقش به سزایی در بازارهای جهانی دارد.

وي افزود: با اعمال تحريم هاي نفتي علیه کشورمان و درایت و تدابیر مقامات ايراني  نشان داد که ايران مشکلي در فروش نفت ندارد و این غرب است که دچار بحران خواهد شد.

اين کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نياز مبرم اروپا به نفت به دليل بحران هاي اقتصادي گفت: اين اروپاست که خود را دچار مشکلات تحريم کرده چراکه در این کشورعا با بحران های مالی و اقتصادی جدی روبرو هستند و بنابراين دير يا زود شاهد دور زدن و نقض تحريم ها از جانب خود دولت هاي اروپايي خواهيم بود.

وي با اشاره به سياست هاي همسوي اروپا با آمريکا خاطر نشان کرد: اروپا به دليل وابستگي شديد سياسي، اقتصادي، امنيتي و نظامي قادر به اتخاذ تصميمات مستقلي نيست و ناگزير از اطاعت آمریکا است، ولي سران اروپا هم به خاطر از دست دادن بازار مناسب ايران و ضرر مالي فراوان بعید نیست که از اطاعت آمریکا سرپیچی کند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: آقایی ، اروپا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار