در بيشتر موارد مردان كه مرتكب خيانت به همسرانشان مي شوند شايد جز آن دسته از افرادي باشند كه همسرانشان سالهاست با آن ها ارتباط جنسي و عاطفي برقرار نكرده باشند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، خيانت به همسر واژه اي است آشنا كه شايد هريك از ما بارها اين كلمه را شنيده باشيم، اتفاق تلخ كه بنيان خانواده را از جاي خواهد كند.
اين پديده شوم اجتماعي عموما در تمام جوامع يك تعريف مشترك دارد اما نوع نگاهي كه يك جامعه به اين پديده دارد و واكنش(برخورد افراد بسته به فرهنگ حاكم بر جامعه) متفاوت است.
بروز چنين پديده اي در جامعه اي مثل ايران از نظر قانون نيز داراي ضمانت اجراهايي است به گونه اي كه اگر زن با داشتن شوهر مرتكب چنين خطايي شود در مراحل خاص كه در قانون مجازات اسلامي پيش بيني شده زن خطاكار سنگسار خواهد شد و مردان نيز اگر با داشتن همسر مرتكب چنين خطايي شوند ، مجازات مرگ در انتظارشان خواهد بود، البته براي مردان اين مجازات در شرايطي اتفاق مي افتد كه ارتباط نامشروع برقرار كرد، باشند.
در واقع اگر به صورت شرعي و با جاري شدن عقد موقت مرتكب چنين عملي شوند و زن اول از چنين عملي آگاه نشده باشد و اجازه نداده باشد آن هم تحت شرايطي كه در قانون مقرر شده است همسر اول مرد مي تواند دادخواست طلاق دهد.
اما مسئله اي كه در جامعه ما جداي از قانون جاري به شدت آزار دهنده است ، شايد بتوان گفت عرف غلط حاكم بر جامعه است چون در بسياري از مواقع با زناني برخورد مي كنيم كه چشم خود را در مقابل خيانت همسرشان مي بندند و به خاطر حفظ آبرو و فرزندانشان به راحتي شوهران خيانت كارشان را مي بخشند كه اين امر بستري است نامناسب براي مردان كه وقتي با بخشش همسر مواجه مي شوند و تنبيهي دريافت نمي كنند در اكثر موارد بارها و بارها به رويه پيشين خود ادامه داده و مرتكب خيانت مي شوند.
رقيه فارسي مشاور امور خانواده در ارتباط با خيانت هايي كه مردان نسبت به همسرانشان مرتكب مي شوند گفت: بسياري از مردان نبايد به دلايلي مثل تنوع طلبي، كمبودهاي روحي و عاطفي برطرف شدن نيازهاي جنسي و يا حتي عده اي با آوردن بهانه هايي چون نق زدن، مجادله همسرانشان فضاي بيرون را به خانه ترجيح مي دهند در جايي بيرون از خانه به دنبال پايگاه عاطفي براي خود مي گردند.
فارسي افزود: در بيشتر مواردي كه مردان مرتكب خيانت به همسرانشان مي شوند شايد جز آن دسته از افرادي باشند كه همسرانشان سالهاست با آن ها ارتباط جنسي و عاطفي برقرار نكرده و با آمدن فرزندان در واقع به نوعي اون زن كاملا تبديل به يك مادر شده و در مقام مادري به بهترين نحو به ايفاي نقش مي پردازد و از ايفاي نقش همسري كاملا انصراف داده و در خانه حفظ نقش يك مادر خوب كه به امور فرزندان و زندگي رسيدگي مي كند را ايفا مي كند.
فارسي خاطر نشان كرد: وقتي پديده اي مثل خيانت كشف و مشهود مي شود، بسياري از مردان كه مرتكب چنين عمل زشتي شده اند، مدعي مي شوند كه همسرانشان مثل روزهاي اول ازدواج به خود نمي رسند و نيازهاي رواني و جنسي آنها برآورده نمي كردند در حالي كه در اكثر مردان وقتي بررسي مي شود متوجه مي شويم اصلا چنين چيزي نبوده و در واقع اين افراد جز آن دسته آدم هاي بوالهوسي هستند كه به دنبال تنوع طلبي خود و اينكه آيا براي زنان ديگر داراي جذابيت هستند يا خير، مرتكب خيانت به همسرانشان شده اند.
آنچه كه مسلم است خيانت گناهي است نابخشودني و زشت آن از هر دو طرف زن و مرد به يك ميزان است و نمي توان گفت كداميك ناپسندتر و قبيح تر است.
در واقع نفس اين اتفاق تلخ است،  كه آزار دهنده و شوم است و افرادي كه مرتكب چنين خطاهايي مي شوند بايد بدانند كه هرگز هيچ چيز پنهان نمي ماند و روزي كه همه چيز برملا شود چه آتشي زندگي آنها را در برخواهد گرفت و اگر انسان براي جسم و روح اش ارزش قائل باشد هرگز مرتكب چنين خطاي بزرگي نخواهد شد./ل
ندا فراهاني
برچسب ها: عاطفی ، خیانت ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار