مدير تعاون روستايي استان قزوين گفت: در استان قزوين بيش از 21 هزار تن محصولات کشاورزي به صورت توافقي از توليدکنندگان و کشاورزان خريداري شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين ناطق معين الدين با اشاره به اينکه دشت قزوين داراي ظرفيت‌ هاي بسيار بالاي کشاورزي است بيان کرد: بخش کشاورزي از مهمترين بخش‌هاي کشور براي درآمد و ايجاد اشتغال است و اين بخش مي تواند نقش عمده اي در رونق اقتصادي داشته باشد.
 
وي يادآورشد: 21 هزار تن محصولات کشاورزي توسط تعاوني هاي تحت پوشش اين سازمان از کشاورزان و توليد کنندگان در سطح استان بصورت توافقي خريداري شده است.
 
معين الدين تصريح کرد: از اين ميزان خريد در يک ماهه اخير، 20 هزار تن محصولات زراعي، 27 تن محصولات باغي و دو هزار تن محصولات پروتئيني و ساير محصولات خريداري شده است.
 
وي افزود: محصولات گندم به ميزان هفت هزار تن، جو به مقدار پنج هزار 500 تن، ذرت دانه ايي به ميزان دو هزار تن و دانه روغني کلزا به مقدار يک هزار و 800 تن بيشترين محصولات خريداري شده از کشاورزان بصورت توافقي هستند.
 
مدير تعاون روستايي استان قزوين اظهارداشت: از 21 هزار تن محصولات خريداري شده بيش از چهار هزار تن محصولات کشاورزي از جمله انواع ميوه، سبزيجات، سبوس و ساير محصولات خريداري شده است.
 
وي گفت: ارزش ريالي انواع محصولات کشاورزي خريداري شده از کشاورزان در سطح استان بالغ بر  113 ميليارد ريال است.
 
معين الدين با اشاره به خريد توافقي که جايگزين مناسبي براي کاهش خريد تضميني محصولات کشاورزي است بيان کرد: در سال جاري با توجه به بالا بودن نرخ محصولات کشاورزي در بازار، محصولات عمده و مهم استان از جمله گندم، کلزا و جو توسط مراکز خريد تعاون روستايي بصورت توافقي خريداري شده است که اميدواريم با حمايت دستگاه هاي مرتبط با بخش کشاورزي و بانک هاي عامل و با دريافت تسهيلات ارزان قيمت، خريد توافقي محصولات کشاورزي را افزايش دهيم.
 
وي تصريح کرد: شبکه تعاون روستايي استان قزوين براي بازاريابي محصولات کشاورزي ساير استان ها، 170 تن پياز
 استان هاي هرمزگان و خوزستان و 80 تن سيب زميني استان گلستان را در استان قزوين به فروش رسانده است ./س
برچسب ها: خرید ، کشاورزی ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.