استقرار هوای بسیار خنك در اردبیل در بیست و ششمین روز از تیرماه باعث شگفتی جمع زیادی از مسافران و میهمانان تابستانی در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  از سپیده دم دیروز با نفوذ جریان پرفشار سطح زمین از عرضهای شمالی به اردبیل ، باد كه بیشینه سرعت آن به 35 كیلومتر در ساعت می رسد از جانب شمال شرق وزیدن گرفت و توده هایی از ابرهای كم ارتفاع را به كرانه های غربی آسمان راند و در دامنه كوه 4811 متری سبلان متراكم تر شد.

هرچند از ابتدای شروع فصل گرما امسال شهر سردسیر اردبیل ، خنكتر از سالهای معمول بوده است و ساكنان این شهر دست كم دو سه روز در هر هفته از هوای ابری ، ریزش باران و گاهی همراه با مه برخوردار بودند ولی نفوذ جریان شمالی بر میزان خنكی هوای منطقه ار سحرگاه امروز بیش از پیش افزوده است به گونه ای كه پیشینه دمای هوا در ایستگاه مركزی اردبیل با هشت درجه كاهش در مقایسه با روز قبل به 19 درجه سلسیوس (سانتی گراد) رسید.

علی دولتی مهر رییس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل گفت: نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای نشانگر تداوم این شرایط جوی دست كم تا اواخر روز دوشنبه در اردبیل و نقاط همجوار هستند.

وی افزود: باتوجه به وجود شرایط بطور نسبی ناپایدار در لایه های میانی جو وقوع بارشهای رگباری موقتی در بعضی از نقاط و نیز باران ریزه در شهرستان اردبیل و نیز در نقاط منتهی به استان گیلان دور از انتظار نیست.

استقرار هوای بسیار خنك در اردبیل شرایط بسیار دل انگیزی را برای مسافران و میهمانان تابستانی به خصوص گردشگرانی كه از نقاط گرمسیر ایران كه این روزها با هوای گرم مواجه هستند به اردبیل آمده اند ایجاد كرده است.

خیلی از این افراد از گذران اوقات خود در خنكای تفرجگاهها و مكانهای سیاحتی اردبیل مانند مجمتع تفریحی دریاچه شورابیل ، بوستانها و پاركهای واقع در حاشیه رودخانه بالخلو و نیز كوهسارها و چشمه سارهای زیبای ییلاقات اطراف این شهرستان احساس شادمانی می كنند و روان و جسمشان كه از فشارهای روزافزون زندگی ماشینی آزرده شده است آرامش و التیام می یابد.

اردبیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در ارتفاع زیاد ، عرض جغرافیایی بالا و نیز واقع شدن در مسیر جریانها و سامانه های گوناگون جوی از شرایط هوایی و اقلیمی سرد در اكثر ماههای سال و نیز هوایی خنك و معتدل در تابستان برخوردار است.

همین امتیازها به همراه سایر نعمتهای طبیعی خدادادی مانند جاذبه های طبیعی زیبا و آبهای معدنی سرد و گرم در كنار دهها بنا و یادمان باستانی و تاریخی سالانه بیش از پنج میلیون نفر مسافر را به خصوص در تعطیلات تابستان و نوروز روانه این سرزمین می كند./س

برچسب ها: اردبیل ، خنکی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.