استاندار کردستان گفت: با وجود شوراهای حل اختلاف، سرعت در رسیدگی به دعاوی افزایش و مدت زمان روند آن کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا شهبازی در نشست اعضای منتخب شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سنندج عملکرد مثبت شوراهای حل اختلاف را موجب احیای فرهنگ صلح و سازش در راه دستیابی به عدالت واقعی در جامعه عنوان کرد.

وی بیان داشت: سرعت در حل و فصل اختلافات در برای استیفای حقوق مراجعان در کوتاه‌ترین زمان، از برکات این شوراهاست.

استاندار کردستان یادآور شد: مجموعه دست‌اندرکاران امر قضا در استان توانسته‌اند با ارائه خدمات شایسته و اقدامات ارزشمند رضایت نسبی مردم فهیم استان را بدست آورند که این مهم شایسته تقدیر است.

شهبازی افزود: اکثر قریب به اتفاق افرادی که هم اکنون در شعب مختلف شوراهای حل اختلاف استان مشغول به خدمت هستند افرادی توانمند، خوشنام، دارای روحیه خدمت بی‌منت به مردم و بدون چشم‌داشت مادی بوده و لازم است مسئولان و مدیران استان با درک شرایط این افراد تمام توان خود را در زمینه جبران زحمات آنان بکار بندند.

استاندار کردستان گفت: بروز برخی ناهماهنگی‌های اجتماعی در سطح جامعه طبیعی و باید با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و بررسی موارد جزئی اختلاف در شوراها، از گسترش ناهنجاری اجتماعی پیشگیری کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به روحیه فداکاری و گذشتی که در ذات مردم کردستان وجود دارد بسیاری از اختلافات آنان با یکدیگر با سعه صدر طرفین دعوا و تدبیر اعضای شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود.

شهبازی در پایان تعامل دستگاه قضایی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید از این تعامل در راستای کمک به پیشرفت استان استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری کردستان هم در این برنامه از ثبت 17 هزار و 509 پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سال جاری خبر داد.

علی‌اکبر گروسی عنوان کرد: تاکنون 16 هزار و 851 پرونده از این تعداد در شوراهای حل اختلاف بررسی شده است.

وی به وجود 212 شعبه شوراهای حل اختلاف روستایی و شهری استان کردستان اشاره کرد و صلح و سازش 3 هزار و 436 پرونده در سال جاری را نتیجه زحمات این شعبات در استان دانست.

گروسی در پایان اذعان داشت: شوراهای حل اختلاف از سیاست‌های موفقیت‌آمیز قوه قضائیه است که در کاهش حجم ورودی پرونده به دادگاه‌های کشور نقش مهمی را ایفا کرده است./ج1

برچسب ها: کردستان ، شورا ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.