سازمان همکاري و توسعه اقتصادي در گزارشي با تاکيد بر آنکه اکنون 48 ميليون نفراز جمعيت فعال کشورهاي عضو اين سازمان بيکارند اعلام کرد ميزان بيکاري در کشورهاي عضو اين سازمان و به ويژه در کشورهاي منطقه يورو عضو اين سازمان در سال آينده افزايش خواهد يافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري يورونيوز، سازمان همکاري و توسعه اقتصادي در گزارشي با هشدار درباره افزايش ميزان بيکاري در کشورهاي عضو اين سازمان و به ويژه در کشورهاي عضو منطقه يورو، هشدار داد اين کشورها بايد اقدامات  اقتصادي بيشتري براي اشتغالزايي اتخاذ کنند.
بر اساس گزارشي که سازمان همکاري و توسعه اقتصادي در همين خصوص منتشر کرده است جوانان و کارگران غير ماهر بيشتر  از ديگر اقشار اجتماعي تاوان رکود اقتصادي و  کند شدن روند رشد اقتصادي در کشورهاي عضو اين سازمان را پرداخت مي کنند.
همچنين بر اساس نتايج اين گزارش، نرخ بيکاري در 34 کشور عضو سازمان همکاري و توسعه اقتصادي  تا آخر امسال به طور متوسط به 7.7 درصد خواهد رسيد. به عبارت بهتر، تا آخر امسال ،48 ميليون نفر از جمعيت فعال کشورهاي عضو سازمان همکاري و توسعه اقتصادي بيکار خواهند بود.  
اين در حالي است نرخ بيکاري در منطقه يورو امسال به رقم 8.8 درصد جمعيت فعال کشورهاي اين منطقه خواهد رسيد و پيش بيني شده است که رقم اين شاخص در سال 2013 به 11 درصد  برسد.  
آنخل گوريا دبير کل سازمان همکاري و توسعه اقتصادي در اظهاراتي در همين خصوص گفت: بيکاري که اکنون ما در کشورهاي عضو سازمان مان با آن مواجه هستيم با بيکاري هاي گذشته فرق مي کند. زيرا بيکاري در کشورهاي عضو اين سازمان ديگر موقت نيست.  به گونه اي که بيشتر افراد بين شش تا يک سال بيکار مي شوند.  
وي افزود به ندرت اتفاق افتاده است ما با چنين حالتي از بيکاري در کشورهاي عضو سازمان مواجه شده باشيم .
در واقع ميزان بيکاري طولاني مدت وقتي بيشتر باشد نشان دهنده آن است که اقتصاد کشورها مشکل ساختاري دارد. وقتي هم اقتصادي مشکل ساختاري داشته باشد به معناي آن است که مشکل طولاني مدت خواهد بود. زيرا براي حل آن زمان لازم است.
دليل اصلي مشکلات ساختاري در اقتصاد کشورها نيز فروپاشي نظام رقابت پذيري اقتصاد آنهاست. يعني، وقتي شرکت ها به آينده و کسب و کار خود اطميناني نداشته باشند نيروي کار نيز استخدام نمي کنند واين امر  خود به خود ميزان بيکاري را در کشورها بالا مي برد.
برچسب ها: بیکار ، سازمان ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار