هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا شب گذشته براي مذاکره با مقامات رژيم صهيونيستي وارد فلسطين اشغالي شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ کلينتون و مقامات اسرائيل قرار است درباره فعاليت هسته اي بحث انگيز ايران و بن بست در مذاکرات با فلسطيني ها گفتگو کنند.
کلينتون ساعت20:03 به وقت محلي ( بيست و سي دقيقه به وقت گرينويچ ) از مصر وارد تل آويو شد.
وزير امور خارجه آمريکا نخستين بار بعد از 2 سال وارد اسرائيل شد.

براساس اين گزارش ، کلينتون در اين ديدار24 ساعته که در پايان سفر دوره اي وي به آسيا و خاورميانه صورت مي گيرد، قرار است با بنيامين نتانياهو نخست وزير، شيمون پرز رئيس، آويگدور ليبرمن وزير امور خارجه و ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل ديدار کند.

يکي از مسئولان وزارت امور خارجه آمريکا که هيلاري کلينتون را در اين سفر همراهي مي کند، اعلام کرد وي همچنين با سلام فياض نخست وزير تشکيلات خود گردان فلسطين ديدار مي کند.
کلينتون اين ماه در پاريس با محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ديدار کرده بود.

وزارت امور خارجه آمريکا خاطر نشان کرد اين مذاکرات به « تلاش ها براي برقراري صلح و مسائل منطقه اي و دو جانبه مشترک » اختصاص خواهد داشت.
وزير امور خارجه آمريکا صبح دوشنبه با ليبرمن و بعد با پرز ديدار مي کند.
دفتر شيمون پرز اعلام کرد ديدار او با هيلاري کلينتون به روابط اسرائيل با مصر، مذاکرات با فلسطيني ها و برنامه هسته اي ايران اختصاص خواهد داشت.

اين گزارش مي افزايد ، کلينتون اواخر عصر با باراک و دوشنبه شب با نتانياهو ديدار مي کند و با او در يک کنفرانس مطبوعاتي مشترک شرکت خواهد کرد.

يادآور مي شود ، آخرين سفر هيلاري کلينتون به بيت المقدس به نيمه سپتامبر 2010 بر مي گردد که در جريان اين سفر تلاش بيهوده اي براي ممانعت از توقف مذاکرات مستقيم بين اسرائيل و فلسطيني ها داشت.
برچسب ها: کلینتون ، اسرائیل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار