نتايج نظرسنجي صورت گرفته توسط شبکه خبري "اي بي سي" و روزنامه آمريکايي "واشنگتن پست" نشان مي دهد که "باراک اوباما" رئيس جمهوري آمريکا با راي دهندگان مستقل و غير وابسته به احزاب جمهوريخواه و دموکرات اين کشور مشکلي جدي دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بنا بر تفسیر رسانه های غربی اوباما در مبارزات انتخاباتي پيچيده اي در سال 2012 شركت مي كند. البته رقيب اوباما در اين انتخابات چندان قوي نيست اما ضعفهايي كه اوباما در عرصه هاي اقتصادي آمريكا نشان داده است سبب شده است تا بسياري از راي دهندگان ديگر نخواهند نام وي را به عنوان يك قهرمان پوشالي در كارتهاي راي دهي بنويسند.

رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا سعي دارد در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 با تكيه بر آراي سياهپوستان و جوانان به پيروزي دست پيدا كند اما بسياري از جوانان آمريكايي به دليل بيكاري و معضلات اقتصادي ديگر حاضر نيستند به اوباما راي دهند.اوباما اين روزها به شدت بر روي نظرسنجي ها تمركز كرده است .

او مي خواهد ببيند كه بر روي حمايت چه قشري از خود مي تواند حساب كند،اين در حالي است كه اكثر راي دهندگان مستقل سياستهاي اوباما در اقتصاد اين كشور را بر نمي تابند و بنابر اين آراي خود را به سود وي به صندوق نخواهند انداخت.شايد تنها اميد اوباما اين باشد كه چنين افرادي در انتخابات راي ندهند!

نتايج نظرسنجي صورت گرفته توسط شبکه خبري "اي بي سي" و روزنامه آمريکايي "واشنگتن پست" نشان مي دهد که "باراک اوباما" رئيس جمهوري آمريکا با راي دهندگان مستقل و غير وابسته به احزاب جمهوريخواه و دموکرات اين کشور مشکلي جدي دارد به طوري‌که اين راي دهندگان به طور قابل توجهي از مديريت اوباما نااميد هستند و بيشتر از پيام هاي تبليغاتي "ميت رامني" رقيب جمهوريخواه اوباما در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر استقبال مي کنند.

بر اساس اين نظرسنجي، درحالي‌که در کل 45 درصد از راي دهندگان آمريکايي اعلام کرده اند که مديريت اقتصادي اوباما را تائيد مي کنند، اما تنها 37 درصد از راي دهندگان مستقل و غيروابسته به احزاب آمريکا به رياست اقتصادي رئيس جمهور کشورشان باور دارند.

حتي در رابطه با موضوع سابقه شغلي نيز راي دهندگان مستقل آمريکايي بيشتر طرفدار رامني هستند تا اوباما؛ بيشتر راي دهندگان برابر با 42 درصد از آنها بر اين باورند که رامني در سابقه شغلي خود به عنوان سرمايه گذار شرکتي، بيشتر به حذف فرصت هاي شغلي پرداخته است تا اشتغال آفريني.

دموکراتها رامنی را فردی معرفی می کنند که برای منافع خود و شرکتش، فرصتهای شغلی زیادی را به جای اینکه در داخل آمریکا ایجاد کند در کشورهای دیگر ایجاد کرده است و با این کار به تضعیف اقتصاد آمریکا کرده است. از نظر آنها میت رامنی یک فرصت طلب زیاده خواه و فردی جزء طبقه نخبه ثروتمند و سرمایه دار است که اطلاعی از وضع قشر کارگر ندارد.

اين درحالي است که 36 درصد به اشتغالزايي رامني باور دارند؛ در ديدگاه راي دهندگان مستقل آمريکايي درباره اشتغالزايي رامني بهتر است به طوري‌که 43 درصد به اشتغالزايي رامني باور دارند و 37 درصد معتقدند که رامني فرصت هاي شغلي را از بين برده است.

بر اساس اين نظرسنجي، اگر اشتياق جمهوريخواهان و مشارکت آنها بيشتر شود، در اين صورت اوباما با راي دهندگان مستقل خود دچار مشکل مي شود، اگر اوباما حمايت راي دهندگان مستقل آمريکا را از دست بدهد، حتي با وجود حمايت جهاني دموکرات ها، او پيروز انتخابات رياست جمهوري نوامبر آمريکا نخواهد بود.

براساس يك نتايج نظرسنجي که اخيرا منتشر شد، باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا در مسابقه ورود به کاخ سفيد اکثرا مورد حمايت راي دهندگان مجرد قرار دارد و اين درحالي است که متاهلين از ميت رامني رقيب جمهوريخواه او حمايت مي کنند.

براساس اين نظرسنجي ، در مجموع ، رئيس جمهوري کنوني آمريکا چهل وشش درصد آرا را به خود اختصاص مي دهد در حالي که ميت رامني چهل وسه درصد آرا را از آن خود مي کند اما اينکه راي دهندگان ،متاهل يا غير متاهل هستند تاثير قابل ملاحظه اي بر مقاصد راي دهندگان دارد.

براساس اين نظرسنجي دانشگاه کينيپياک که بين اول تا هشتم ژوئن نزد دو هزار و هفتصد و بيست و دو تن انجام شد پنجاه و يک درصد از راي دهندگان متاهل از رامني حمايت مي کنند درحالي که اين رقم براي اوباما سي وهشت درصد است.برعکس ، پنجاه و چهار درصد افراد غير متاهل به اوباما و سي و چهار درصد به رقيب او راي مي دهند.

اين فاصله نزد زنان مجرد بازهم آشکارتر است . شصت درصد زنان مجرد از اوباما حمايت مي کنند درحالي که فقط سي و يک درصد به ميت رامني راي مي دهند.پيتر براون معاون موسسه نظرسنجي دانشگاه کينيپياک تاکيد کرد:« نظرسنجي ها پيش از اين نشان داده است تا چه اندازه رئيس جمهوري آمريکا مورد حمايت زنان قرار دارد.

اما فاصله بين راي دهندگان متاهل و غير متاهل مهم تر و چشمگيرتر است . در مجموع ، اوباما بيست درصد نزد مجردان جلو است درحالي که رامني نزد افراد متاهل سيزده درصد جلو است.اين فاصله قطعا ناشي از اولويت ها و اوضاع اقتصادي متفاوت است. افراد متاهل غالبا مسن تر و از نظر مالي باثبات تر و از نظراجتماعي محافظه کارتر از مجردها هستند.»

به گفته وي افراد متاهل بيشتر به موضوعات اقتصادي و بهداشتي علاقه مند هستند و اين درحالي است که افراد مجرد مثلا به حقوق همجنس بازان حساس هستند.علاوه بر اين در اين نظرسنجي ، رامني پنجاه و يک درصد در برابر سي وهشت درصد اوباما نزد راي دهندگان سفيد پوست غير اسپانيولي زبان جلو است و اين درحالي است که باراک اوباما نزد راي دهندگان  غیرسفيد پوست بسيار جلو است : نود و دو درصد از سياه پوستان به اوباما راي مي دهند درحالي که رقيب او فقط مي تواند راي دو درصد از سياه پوستان را به دست آورد.

در نهايت اينكه اوباما هم اكنون سه نكته را در قبال خود به خوبي مي داند :

1 -راي دهندگان مستقل تمايلي به برنامه هاي اقتصادي و سياسي وي ندارند .

2 -نمي توان بر روي راي جوانان در انتخابات رياست جمهوري سال 2012،مانند انتخابات رياست جمهوري سال 2008 حساب كرد .

3 -بحران اقتصادي آمريكا مي تواند به پاشنه آشيل حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 تبديل شود .

اوباما اين روزها با تمركز بر اين سه اصل برنامه هاي خود را پيگيري مي كند .آنچه مسلم است اينكه رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا مسير بسيار سختي در راستاي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 خواهد داشت .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار