عضو کميسيون انرژي گفت:عراق تنها بايد در حد خود از منابع مشترک ميان ايران و عراق برداشت کند و استخراج يک طرفه عراق از اين منابع خارج از روابط ديپلماتيک است.

سيد موسي موسوي نماينده مردم فارس، لامرد و مهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد افتتاح نفتکش ايراني در روزهاي آتي گفت: اقدام جمهوري  اسلامي ايران در مقابله با تحريم هاي غربي بوده و يکي از راهکارهاي روي ميز است که ايران در برابر غرب پيش گرفته است.

وي در ادامه تصريح کرد: با وجود اين نفتکش کارکرد صادراتي کشورمان بالا رفته و درآمد ارزي بيشتري وارد مرزهاي جمهوري اسلامي مي شود که قدر مسلم نفت بيشتري نيز صادر و در اين راستا مشکلات ارزي کشورمان کمي فروکش مي کند.

اين عضو کميسيون انرژي در مجلس وجود چاه هاي نفت و همچنين تاسيس نفتکش جديد را نشانه اقتدار جمهوري اسلامي دانست و اظهار داشت: سه دهه در مقابل تحريم ها ايستادگي کرده ايم  و اکنون نيز با افتتاح نفتکش جديد در کشورمان بار ديگر قدرت جمهوري اسلامي را به غرب نشان مي دهيم.

موسوي برداشت عراق از منابع نفتي مشترک کشورمان را در حد مناسبات ديپلماتيک خواند و اذعان داشت: عراق تنها بايد در حد خود از منابع مشترک ميان ايران و عراق برداشت کند و استخراج يک طرفه عراق از اين منابع خارج از روابط ديپلماتيک است  و بهارستان اين موضوع را  پيگيري مي کند./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار