عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سفر وزير خارجه آمريکا به مصر گفت: کاخ سفيد به دنبال روزنه‌اي است تا بتواند منافعي را که در زمان ديکتاتور سابق اين کشور داشته را بدست آورد.

ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر وزير خارجه آمريکا به مصر و ديدار با محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور گفت: سفر کلينتون به مصر با هدف پنهان کردن اقدامات خرابکارانه آمريکا عليه انقلاب مردمي مصر بوده تا آمريکا بتواند با دولت انقلابي مصر رابطه برقرار کند.

وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به روحيه رئيس جمهور انقلابي مصر و به ويژه حضور جدي مردم در صحنه تحولات اين کشور، آمريکا ديگر نمي تواند منافع خود را در اين کشور احيا کند و به دنبال روزنه‌اي است تا بتواند منافعي را که در زمان ديکتاتور سابق اين کشور داشته را بدست آورد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينکه آمريکا در خاورميانه با مشکلات جدي روبه رو است، تصريح کرد: بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه منافع آمريکا را به شدت تهديد مي کند و ايالات متحده به دنبال آن است که از برقراري ارتباط بين دولتمردان مصر و ايران جلوگيري کند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره آينده روابط ايران و مصر خاطر نشان کرد: با توجه به زمينه هاي مذهبي موجود بين دو ملت بزرگ ايران و مصر و بويژه انقلابي بودن هر دو کشور به نظر مي رسد که آينده اي روشني در انتظار اين دو کشور وجود داشته باشد./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار