نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قيام آزادي خواهانه مردم عربستان در برابر خاندان آل سعود گفت: براي روحيه دادن به مردم عربستان حمايت هاي مردمي و سياسي از قيام آزادي خواهان عربستان صورت خواهد گرفت.

منصور حقيقت پور نماينده مردم اردبيل سرعين و نمين درمجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قيام مردم عربستان عليه خاندان آل سعود و كشتار شيعيان در اين كشور گفت: رژيم حاكم بر عربستان رژيمي كاملا مرتجع و اقتدارگرا است كه ساليان سال مردم اين كشور را از ابتدايي ترين حقوق مدني خود محروم كرده است.

وي در ادامه با بيان اينكه خاندان آل سعود كاخ هاي خود را در ccu وIcu مستقر كرده اند و از آنجا مملكت اسلامي را مديريت مي كنند، افزود:دوران مديريت هاي قبيله اي گذشته است و قيامي كه هم اكنون شروع شده آتش زيرخاكستري بود كه از سالهاي سال زمينه آن در عربستان ديده مي شد.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در ادامه تصريح كرد: علي رغم اينكه معتقد هستيم با توجه به خوي درنده اي كه در رژيم آل سعود وجود دارد قيام مردم را سركوب خواهد كرد ولي قدر مسلم اين است كه اين نهضت و جريان ادامه پيدا خواهد كرد و مردم عربستان در سايه بيداري اسلامي خواهند توانست حاكميت مدنظر خود را در كشورشان پياده كنند.

وي در ادامه با تأكيد بر لزوم حمايت هاي مردمي و سياسي از قيام آزادي خواهانه شيعيان عربستان گفت: حمايت هاي مردمي و سياسي از مردم عربستان صورت خواهد گرفت و اصل نيز براين است كه ملت اين كشور متوجه پشتوانه جهان اسلام و حساسيتي كه اين كشورها به آنها دارند بشوند.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه در زمينه شيوه تاكتيك هاي مبارزاتي جهاد و قيام، امام خميني (ره) براي تمام نهضت هاي آزادي بخش راهگشا بوده است، ادامه داد: روش هاي مبارزاتي كه دكترين آن متکي بر مردم و توليد قدرت نرم است را امام خميني (ره) به همه آموخته اند، بنابراين مردم عربستان معلم بزرگي دارند كه راهبردها را به آنها نشان داده است.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خاتمه خاطرنشان كرد: براي پيروزي آزادي خواهان عربستان تكيه بر مقاومت مردمي، حفظ انسجام در داخل و ايجاد كلمه واحد براي ادامه و استمرار مقاومت كفايت مي كند./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار