تعدادي از اشياء موزه رضا عباسي آبگينه هفته آينده مرمت مي شوند.

بهروز جلالي،معاون ميراث فرهنگي استان تهران به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:برخي از اشياء موزه آبگينه،سفالينه و موزه رضا عباسي براساس نظر كارشناسان نياز به مرمت دارند.
وي افزود:اين آثار توسط شركت خصوصي با نظارت كارشناسان ميراث فرهنگي با اعتبار 20 ميليون تومان مرمت مي شود.
شايان ذكر است؛موزه رضا عباسي واقع در خيابان شريعتي بوده و شامل آثار هنري دوره پيش از تاريخ تا قرن 13 هجري بوده كه در سه تالار پيش از اسلام،تالار هنرهاي اسلامي،تالار نگارگري و تالار خوشنويسي به نمايش گذاشته شده است.
بنابر اين گزارش؛بخش مرمت و نگهداري موزه با دو آزمايشگاه و كارگاه به مرمت و بازسازي نقاشي ها،اشياء فلزي و كتاب هاي خطي اختصاص دارد و يكي از پيشرفته ترين كارگاه هاي  مرمت در كشور است.اين كارگاه نه تنها به مرمت اشياي موجود در موزه رضا عباسي مي پردازد،بلكه ترسيم آثار ارسالي از موزه هاي ديگر كشور را نيز برعهده دارد.
بنابر اين گزارش؛موزه ‌آبگينه يكي از موزه هاي شهر تهران بوده كه موزه متخصص شيشه و سفال است.
قديمي ترين شيشه ها لوله هاي شيشه اي به نام سيلندر شيشه است كه از چغازنيل كشف شده است و مربوط به هزاره دوم قبل از ميلاد است.اين ساختمان در دو طبقه و پنج تالار ساخته شده است.
شيشه ها و سفال هاي طبقه اول نيز مربوط به دره هاي پيش از تاريخ بوده كه قديميترين سفال دست ساز  از دوران اشكاني هزاره اول به دست‌ آمده است./ه
برچسب ها: اشیاء ، موزه ، آبگینه ، عباسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار