يک وکيل سوئيسي اعلام کرد پس از کشف مقادير غير عادي از پلونيوم در وسايل شخصي ياسر عرفات ،بيوه رئيس فقيد تشکيلات خودگردان فلسطيني مي خواهد به دستگاه قضايي فرانسه درخصوص مسموميت همسر خود شکايت کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مارک بونا وکيل سوئيسي در مصاحبه  با روزنامه لو متن ديمانش اعلام کرد:« خانم عرفات تصميم گرفته است شکايتي کيفري را مطرح کند و اين کار تا يک ماه ديگر صورت خواهد گرفت.»

اين وکيل ژنوي افزود:« اين شکايت در پاريس محل مرگ رهبر تاريخي فلسطين در سال دو هزار وچهار، مطرح خواهد شد.»

به  گفته بونا، اين شکايت عليه شخص مشخصي نخواهد بود و اتهام  اصلي آن مسموميت خواهد بود.»

براساس مستندي که شبکه الجزيره قطر پخش کرد، موسسه فيزيک هسته اي لوزان سوئيس که نمونه برداري هاي بيولوژيک  از وسايل شخصي عرفات را بررسي کرده است مقادير غير عادي از پلونيوم را کشف کرد.

بيمارستان پرسي محل مرگ عرفات اين وسايل شخصي را به سهي عرفات بيوه ياسر عرفات تحويل داده بود.محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني و سهي عرفات پيش از اين موافقت خود را با نمونه برداري از جسد عرفات که در رام الله مدفون است اعلام کرده اند.

ناصر القدوه برادر زاده ياسر عرفات پنجشنبه اسرائيل را به مسموم کردن رهبر تاريخي فلسطين با پلونيوم متهم کرد و خواستار آن شد مسببان اين قتل محاکمه شوند.

پولونيوم ماده راديواکتيو به شدت سمي است که براي مسکوم کردن الکساندر ليتوينکو جاسوس سابق روسيه در لندن در سال دو هزار وشش ، مورد استفاده قرار گرفته بود.

برچسب ها: عرفات ، مسمومیت ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار