روزنامه هرالد تريبون آمريكا، در تازه ترين شماره خود از پيشنهاد مقامات عربستاني به محمد مرسي براي پيوستن مصر به شوراي همكاري خليج فارس خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اين روزنامه در ارزيابي سفر مرسي به عربستان و ديدار وي با ملك عبدالله، مي نويسد؛ مرسي پس از ديدار با پادشاه و وليعهد عربستان و توافق در گسترش همكاري دو كشور، با پيشنهاد پيوستن به جمع اعضاي شوراي همكاري خليج فارس روبرو شد كه وي پاسخ به اين پيشنهاد را به ديدار بعدي بين مقامات دو كشور موكول كرد.
 
در همين باره، هرالد تريبون مي افزايد؛ همزمان با سفر مرسي به عربستان، تظاهرات گسترده معرتضان جهره عمومي عربستان را با تنش مواجه كرد و اين كشور مناطق شرقي خود را تحت تدابير شديد امنيتي قرار داد و به نوعي به پادگاني نظامي تبديل كرد.
 
هرالد تريبون به نگراني مقامات عربستاني در مورد قدرت گيري اخوان المسلمين و تاثير آن در صحنه سياسي عربستان هم اشاره مي كند و آن را از اختلافات دو كشور بر مي شمارد.
 
گفتني است؛ اين روزنامه در پايان تحليل خود، پيوستن مصر به شوراي همكاري خليج فارس را با ترديد مي نگرد و اوضاع اين روزهاي مصر و اختلاف بين قواي اين كشور را دليل عدم تفاهم در اين موضوع مي داند.

برچسب ها: عربستان ، مرسی ، gcc ، مصر ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار