مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز مارون از جمع آوری روزانه 37 میلیون فوت مكعب گاز همراه نفت در میدان های عملیاتی این شركت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ا'حمید بورد ' اظهار داشت: گاز جمع آوری شده از مناطق مارون یك و شش به صورت موقت در واحد ان جی ال 400 به محصولاتی با ارزش تر مانند میعانات گازی تبدیل می شود.

وی افزود: به دلیل روند جمع آوری گازهای همراه نفت در این شركت، قصد داریم كار ساخت ان جی ال 2300 كه بزرگ ترین واحد تولید میعانات گازی مناطق نفت خیز است را در سال جاری آغاز كنیم.

به گفته وی كارخانه گاز و گاز مایع 2300 مارون دارای واحدهایی چون شیرین‌سازی و نم‌ زدایی گاز، بازیافت مایعات سنگین‌ تر از اتان، تصفیه گاز مایع و تراكم گاز و تسهیلات جانبی خواهد بود.

بورد همچنین از برنامه این شركت برای تجهیز، بهینه سازی و افزایش ظرفیت واحدهای نمك زدایی خبر داد و تصریح كرد: علاوه بر تجهیز این واحدها دو واحد نمك زدایی بنگستان 3 و كوپال نیز در سال جاری توسعه پیدا می كنند.

وی با بیان این كه توسعه این دو واحد از اواخر سال گذشته كلید خورده بود، اظهار امیدواری كرد كه این پروژه ها در سال جاری به نتیجه برسد.

مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز مارون، برنامه تولید امسال این شركت را 600 هزار بشكه نفت در روز اعلام و تصریح كرد: این رقم نسبت به سال گذشته 13 هزار بشكه افزایش خواهد داشت.

بورد تعمیرات اساسی در واحدهای عملیاتی این شركت را از دیگر برنامه های شركت بهره برداری نفت و گاز مارون در سال جاری برشمرد و گفت: تعمیرات اساسی واحدهای عملیاتی امسال به صورت مفصل و كامل انجام می شود./س

برچسب ها: جمع اوری ، گاز ، مارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.