با اجرای یك طرح ابتكاری از سوی متخصصان صنعت نفت در شركت بهره برداری نفت و گاز مارون در مناطق نفت خیز جنوب مشعل های گاز واحدهای بهره برداری مارون یك و 6 برای همیشه خاموش شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، به نقل از مدیرعامل این شركت حاكی است طرح ابتكاری مذكور از چند زوایه دارای اهمیت و ارزش بالا است، .

حمید بورد گفت : از بعد زیست محیطی سوختن گاز در این مشعل ها تبعات زیانباری برای محیط زیست پیرامونی به همراه داشت كه با خاموش شدن آنها شاهد كاهش آلاینده ها و بهبود كیفیت هوا در منطقه خواهیم بود.

وی تصریح كرد: از نگاه اقتصادی و حفظ سرمایه های ملی نیز جمع آوری و استفاده بهینه از این گازها سود آوری قابل توجهی برای كشور به همراه دارد.

وی گفت: جلوگیری از سوزاندن روزانه 35 میلیون فوت مكعب گاز و جمع آوری و انتقال آن به كارخانه گاز و گاز مایع ( ان جی ال) 400 و تولید 2 هزار بشكه مایعات گازی كه ارزش افزوده بسیاری دارد، دستاورد اقتصادی این كار ابتكاری است.

مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز و مارون اضافه كرد: گازهای جمع آوری شده پس از فرآورش برای استفاده در اختیار شركت ملی گاز ایران و همچنین مجموعه های پتروشیمی در ماهشهر قرار می گیرد و میعانات گازی به مبادی صادرات ارسال می شود.

وی با اشاره به این كه پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت از طرح های مهم و راهبردی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب به شمار می آید كه از چند سال پیش اجرایی شده است، گفت: با توجه به گستردگی اجرای طرح پیش گفته، پیش بینی می شود كه تحقق آن در حوزه عملیاتی این شركت تا چند سال آینده به طول انجامد بنابراین طرح ابتكاری متخصصان شركت بهره برداری نفت و گاز مارون در این مقطع كار بزرگی است كه با انجام چند اصلاحیه در خطوط لوله و تاسیسات نتیجه داد.

شركت نفت و گاز مارون یكی از شركت های بهره برداری تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب است كه گستره فعالیت آن در بخش هایی از استان خوزستان تمركز دارد.

این شركت راهبری میدان های نفتی و گازی مارون، كوپال و شادگان را عهده دار است. /س
برچسب ها: مشعل ، مارون ، خاموش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.