پارک المپیک واقع در شرق لندن از 28 جولای تا 8 آگوست میزبان مسابقات المپیک لندن در رشته جذاب تنیس روی میز خواهد بود.

  به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران مسابقات تنیس روی میز در المپیک 2012 لندن با حضور 172 راکت به دست برگزار می شود که از این بین 86 ورزشکار آقا و 86 نفر ورزشکار خانم خواهند بود که در بخش انفرادی و تیمی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
نحوه برگزاری پیکارها در رقابت های تیمی به صورت سه از پنج گیم است و رقابت های انفرادی نیز به صورت چهار گیم از هفت گیم برگزار می شود.
 در بازی های انفرادی در نیمه پایانی دو برنده معرفی خواهند شد که برای مقام اول و دومی یعنی به گردن آویختن نشان طلا و نقره به رقابت می پردازند. در المپیک بازنده برای کسب مدال نقره به رقابت می پردازد چراکه مقام سومی مشترک در المپیک معنایی نخواهد داشت 16 بازیکن برتر از طرف فدراسیون جهانی طبق رنکینگ آنان در جدول به گونه ای قرار می گیرند که از دور سوم این رقابت ها به جمع سایر بازیکنان اضافه می شوند.
طبق جدول رنکینگ بازیکنانی که در رده 17 تا 32 ایستاده اند از دور دوم به رقابت ها افزوده می شوند اما بقیه بازیکنان مجبور هستند که از دور ابتدایی یعنی همان مرحله مقدماتی رو در روی هم قرار بگیرند. رقابت بین پینگ پنگ بازان تا جایی ادامه خواهد داشت که کل جدول مسابقات به عدد 64 بازیکن تعدیل شود در مسابقات المپیک بازیکنانی که در رده چهارم تا هشتم قرار بگیرند دیپلم افتخار کسب خواهند کرد.
سهمیه هر قاره در المپیک 2012 به این شرح است:
 آفریقا شش زن و شش مرد
 آسیا یازده مرد و یازده زن
 اروپا یازده مرد و یازده زن
 آمریکای شمالی سه مرد و سه زن
اقیانوسیه سه مرد و سه زن
 آمریکا جنوبی ش مرد و شش زن
تاریخچه کوتاهی از ورود ورزش تنیس روی میز به بازی های المپیک:
ورزش تنیس روی میز در سال 1988 میلادی به صورت رسمی به بازی های المپیک اضافه شد و در بازی های سئول در فهرست مسابقات قرار گرفت.
ایران برای نخستین بار در سال 1992 حضور در المپیک را تجربه کرد، ابراهیم علیدخت در المپیک بارسلون نام خود را به عنوان اولین المپیکی تاریخ پینگ پنگ ایران ثبت کرد پس از او در المپیک 2000 سیدنی، مجید احتشام زاده دومین المپیکی ایران بود. در المپیک 2004 آتن محمدرضا اخلاق پسند و در سال 2008 پکن افشین نوروزی دیگر المپیکی های تنیس روی میز ایران بودند اما هیچ یک از آنها موفق به پیروزی بر رقیبان خود نشدند و در نخستین مرحله از گردونه مسابقات کنار رفتند.
در المپیک 2012 لندن ایران برای اولین بار با نماینده حاضر خواهد شد به خصوص اینکه یکی از این نمایندگان یک بانوی ایرانی است که برای اولین بار در تاریخ ورزش تنیس روی میز در ایران این عنوان را برای خود و این افتخار را برای ایران کسب کرده است، ندا شهسواری و نوشاد عالمیان نمایندگان ایران در المپیک 2012 لندن هستند که دوم مرداد  به این رقابت ها اعزام می شوند./ق
برچسب ها: تنیس ، روی میز ، المپیک ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار