رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به كم توجهي دستگاه هاي اجرايي در دوره هاي گذشته به جهاد دانشگاهي، گفت: به همين خاطر جهاد دانشگاهي نتوانست برخي از توقعات نظام را برآورده سازد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي واحد استان سمنان، محمد حسين يادگاري  20 تير ماه در ديدار با استاندار سمنان افزود: اگر بسياري از كارها و فعاليتها و تشكيلات عمده به عهده جهاد دانشگاهي سپرده شود ديگر نيازي به تأسيس مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري نيست، امروزه مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري بدون حضور جهاد دانشگاهي فعاليت مي كنند.
 
وي تصريح كرد: ما در دوره جديد به دنبال تحول اساسي در نقش جهاد دانشگاهي در نظام اسلامي هستيم ،انقلاب فرهنگي ،اسلامي شدن دانشگاه ها و ... از مأموريتهايي است كه به عهده جهاد دانشگاهي بوده است و امروزه برقراري ارتباط بين دانشگاه و صنعت يك مأموريت اصلي جهاد دانشگاهي است.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد: 43 واحد جهاد دانشگاهي در استانهاي كشور مشغول فعاليت هستند و 3 پژوهشگاه و چندين پژوهشكده نيز زير نظر جهاد دانشگاهي كار مي كنند.
 
یادگاری ادامه داد: جهاد دانشگاهي به دنبال شناسايي آسيب ها ،فرصت ها و تهديدات،قوت ها و ضعف ها و پژوهشهاي مختلف در كشور است.
 
وی اضافه كرد:جهاد دانشگاهي به دنبال معرفي نقش خود در نقشه جامع علمي كشور، سند سلامت و جامع سلامت كشور، سند تحول آموزش عالي كشور و سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است تانشان دهد جهاد دانشگاهي چه نقشی را مي تواند داشته باشد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی  تأكيد كرد:جهاد دانشگاهي به دنبال كارهاي كوچك و پيش پا افتاده نيست،به دنبال كارهايي است كه نياز روز جامعه باشد و پيشرفت و ارتقاء نظام را در پي داشته باشد.
 
یادگاری گفت: برنامه هاي مديريت راهبري تدوين خواهيم كرد تا نقش جهاد دانشگاهي بيشتر و اثر گذار تر شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار