معاون وزير راه از انتخاب پيمانکاران فرعي و مشاوران خارجي طرح برقي کردن خط آهن تهران - مشهد خبر داد و گفت: منابع مالي برای سفارش ساخت واگن و لکوموتيو تأمين شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد عبدالعلي صاحب محمدي درباره برقي شدن خط آهن تهران - مشهد اظهار داشت: راه آهن تهران - مشهد مهم ترين محور مسافري کشور و با طول ۹۲۶ کيلومتر در دو خط رفت و برگشت است که از تهران آغاز و با گذشتن از شهرهاي گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود و نيشابور به مشهدالرضا متصل مي شود.

صاحب محمدي تصریح کرد: پروژه برقي کردن تهران - مشهد به عنوان يک طرح مستقل از سال ۱۳۸۷ آغاز شد اما به دليل تخصيص نيافتن اعتبار کافي براي شروع طرح و همچنين برخي مشکلات اجرايي، از پيشرفت قابل توجهي برخوردار نبود.

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اين که پيمانکار اين پروژه قرارگاه خاتم الاوصياء است، ادامه داد: طبق توافقات انجام شده پروژه به روش BOT اجرا می شود؛ و سرمايه گذاري برقي کردن اين مسير به این روش بر عهده بخش خصوصي خواهد بود. /س

برچسب ها: پیمانکار ، قطار ، برقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.