سازمان خصوصي سازي100 درصد از سهام سرمايه گذاري گسترش و توسعه صنعت را متعلق به سازمان گسترش و نوسازي ايران، به قیمت پایه هر سهم 13882ریال،سه شنبه 27تیر از طريق بازار سوم فرابورس عرضه مي كند.

حسن محمدتبار معاون نظارت و عملیات فرابورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: تعداد سهام مورد عرضه سرمايه گذاري گسترش و توسعه صنعت 85 ميليون سهم است كه تعداد 80 ميليون و750 هزار سهم آن بلوكي و4 ميليون و 250 هزار سهم آن ترجيحي معادل 100 درصد از سهام اين شركت است و قيمت پايه هر سهم آن 13 هزار و 882 ريال و قيمت كل آن 1179 ميليارد و 970 ميليون ريال تعيين شده است.
وی افزود:كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل 35 ميليارد و 399 ميليون و 100 هزار ريال است از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذاري واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را به مديريت بازار فرابورس ايران ارائه كنند.
  معاون نظارت و عملیات فرابورس  ضمن ياد آوري اينكه عرضه  به صورت يكجا و در بازار سوم فرابورس و با شرايط نقد و يا نقد و اقساط است در ادامه افزود: حداقل پيش پرداخت نقدي براي سرمايه گذاري گسترش و توسعه صنعت 20 درصد و مابقي به صورت اقساط است كه دوره بازپرداخت اقساط آن نيز 4 ساله است. به گفته وي  در معاملات اقساطی،فواصل زمانی اقساط از یکدیگر شش ماهه و نرخ سود فروش اقساطی 15 درصد تعیین شده است و مهلت پرداخت حصه نقدي و ارائه فرم خارج از پاياپاي حداكثر 20 روز كاري سازمان خصوصي سازي از تاريخ انجام معامله است.
وي با اشاره به اينكه سرمايه اين شركت850  ميليارد ريال است در مورد فعاليت اين شركت توضيح داد: سرمايه گذاري گسترش و توسعه صنعت در زمينه انجام هر گونه عمليات و خدمات مالي و اعتباري و تسهيلاتي، بازرگاني براي واحدهاي صنعتي و خدماتي تحت پوشش سازمان صنايع ملي ايران، سرمايه گذاري مستقيم يا مشاركت در احداث يا توسعه و تكميل و راه¬اندازي واحدهاي صنعتي و خدماتي، خريد و فروش سهام كليه واحدهاي صنعتي و مشاركت در آنها فعاليت دارد.
محمدتبار در پایان تاکید کرد: خريدار يا خريداران سهام شركت متعهد مي شوند به نسبت سهام خريداري، جانشين صادركنندگان دولتي ضمانتنامه ها شوند و بدهي هاي شركت به شركت مادر تخصصي و سيستم بانكي اعم از دولتي و غير دولتي، صندوق ذخيره ارزي و خزانه حسب مورد، منعكس در صورت هاي مالي مبناي ارزيابي سهام شركت خواهد بود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار