رییس باشگاه پژوهشگران گفت: با استفاده از استعداد های درخشان باید با شتابی سازنده برای رسیدن به قله فناوری در راستای سند چشم انداز 1404 در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش کنیم.

دکتر کریم زارع رییس باشگاه پژوهشگران جوان و مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود: همایش ملی،  پژوهشی و راهبردی کشاورزی در واحد دانشگاهی تاکستان در راستای ایجاد تحول در کشاورزی و ایجاد اشتغال به ویژه توجه به گیاهان دارویی و توسعه راهبردی کشاورزی برای حل مشکلات علمی کشور در زمینه محصولات زیربنایی و استراتزیک و حتی محصولاتی مثل گیاهان دارویی  که نقش سازنده دارد با حضور رییس دانشگاه آزاد و همکاری برخی از دانشگاه های منطقه و سایر نهاد ها از جمله جهاد کشاورزی برگزار شد.
 
وی گفت: در این همایش 602 مقاله علمی ارسال شد که 300 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و از این تعداد 15 مقاله به صورت سخنرانی و 279 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.
اینجانب به عنوان مشاور ریاست دانشگاه سیاست های باشگاه پژوهشگران را اعلام کردم. در راستای سیاست های ویژه دانشگاه و باشگاه پژوهشگران که تلاش برای جذب نخبگان و جوانان و استفاده از استعداد های درخشان و پشتیبانی نخبگان به خصوص در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با استفاده از نقشه راه برای رسیدن به قله فناوری در راستای سند چشم انداز 1404 باید تلاش کنیم.
 
زارع با اشاره به اینکه 50 هزار نفر به عضویت باشگاه پژوهشگران در آمدند تصریح کرد: اگر ضریب هوشی 130 را مورد توجه قرار دهیم حدودا در 75 میلیون جمعیت ایران 430 هزار نخبه و استعداد درخشان در کشور وجود دارد و 50 هزار نفر نیز به صورت عادی یا به صورت گروه (ادب) استعداد های درخشان به عضویت باشگاه درآمدند که تنها 15 هزار نفر آنها فعال هستند. ما باید به کمک همه پیش کسوتان و اساتید برجسته راه را برای نخبگان هموار کنیم و حرکتی جدید با شتابی سازنده در پیش گیریم.
 
وی گفت: با استفاده از 220 دفتر باشگاه پژوهشگران باید نسبت به توسعه دفاتر در سایر واحدها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد و دولتی که آماده همکاری هستند اقدام کنیم تا بتوانیم حمایت های لازم از نخبگان را به عمل آوریم .در حاشیه این همایش نیز بازدیدی از دانشگاه قزوین به عمل آوردم و دیدم که مرکز رشد این واحد دانشگاهی و باشگاه پژوهشگران آنجا حتی در نیمه های شب نیز فعال است و نخبگان و محققان در آنجا مشغول فعالیت های علمی هستند. /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.