مجري طرح آزادراه كنارگذر شمالي مشهد گفت: قرار گرفتن آزادراه كنارگذر شمالي مشهد در ليست پروژه‌هاي مهر ماندگار در چند ماه اخير باعث سرعت گرفتن عمليات اجرايي و پيشرفت فيزيكي 8 درصدي آن شده است و تابستان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، عليرضا پناهي مجري طرح آزادراه كنارگذر شمالي مشهد با اعلام اين مطلب گفت: با تأمين اعتبار اين پروژه از محل طرح ملي مهر ماندگار مراحل اجرايي آن سرعت قابل ملاحظه‌اي گرفته است،تا جايي كه اين پروژه اكنون در مرحله انتهايي و اجراي مبلمان است و تابستان امسال افتتاح مي‌شود.

پناهي در خصوص لزوم اجراي اين پروژه افزود: به دليل جذابيت توريسم مذهبي مشهد مقدس و رشد سريع اين شهر و همجواري استان خراسان رضوي با كشورهاي تركمنستان و افغانستان، واحد مطالعات وزارت راه و شهرسازي توسعه راه‌هاي مواصلاتي اين شهر را در الويت قرار داده است. سرويس دهي مطلوب براي زائران و تعيين مسير مناسب براي ترانزيت كالا از كناره خارجي شهر در اين پروژه تعريف شده است.

وي آغاز مطالعات اين آزادراه را از سال 83 عنوان كرد و افزود: تا قبل از سال 83 مطالعات اين طرح به صورت بزرگراهي انجام گرفته بود اما با در نظر گرفتن برخي شرايط و مسايل كيفي، مطالعات اين پروژه از سال 83 لباس آزادراهي به تن كرد.

پناهي درباره مزاياي اين پروژه گفت: با احداث اين آزادراه ترافيك ورودي با مقصد داخل شهر مشهد از جنوب اين شهر جذب شده و ترافيكي كه تمايل دارد مشهد را دور زده و به سمت جاده ترانزيتي سنتو برود، از اين آزادراه عبور مي‌كند. همچنين با افتتاح كنارگذر شمالي مشهد ارتباط بين شمال و جنوب اين شهر از كناره آن ممكن مي‌شود.

مجري طرح آزادراه كنارگذر شمالي مشهد مهمترين هدف از اجراي پروژه آزادراهي در اين مسير را كاهش تصادفات و تلفات جاده‌اي معرفي كرد و گفت: عمدتاً در همه جاي دنيا هدف از اجراي پروژه‌هاي آزادراهي كاهش خسارات جاني و مالي ناشي از تصادفات و سوانح جاده‌اي است. به عنوان مثال مسير قديمي بين شهر مشهد و باغچه به طور ميانگين يك نفر در روز تلفات داشت اما پس از افتتاح آزادراه مشهد- باغچه نرخ تلفات اين مسير به صفر مطلق نزديك شده است.

وي درباره دسترسي محلي اين كنار گذر تصريح كرد: اين اشتباه وجود دارد كه اين آزادراه يك كمربندي و فاقد امكان دسترسي محلي است. در صورتي كه در احداث مسير آزادراهي ارتباط‌هاي كريدوري و دسترسي مناسب به محورهاي اصلي جزو جذابيت‌هاي آن است، به طوري كه اين كنارگذر توسط يك پل آزادراهي به آزادراه مشهد- باغچه متصل مي‌شود.

پناهي يكي از مشكل‌ترين مراحل اجراي اين پروژه را مرحله ارزيابي و تملك اراضي آن دانست و گفت: حاشيه مشهد به عنوان دومين شهر بزرگ كشور داراي اراضي كشاورزي، صنعتي و تأسيسات شهري مختلفي است كه براي اجراي اين آزادراه پس از برگزاري 600 فقره صورت جلسه ارزيابي و در حداقل زمان و هزينه ممكن انجام شد./عب
برچسب ها: آزادراه ، سفر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار