معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از رونمایی از طرح جامع گردشگری استان، در همایش مدیریت، توسعه و حمایت از سرمایه گذاری در اصفهان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان احمد رضا مولایی' امروزدر نشست مطبوعاتی در مسجد 'جامع عتیق' اصفهان گفت: استان اصفهان قابلیت توسعه انواع دیگر گردشگری از جمله گردشگری زیست را دارد و در طرح جامع گردشگری استان به این ظرفیت ها پرداخته شده است.

وی افزود: اگر میزان جاذبه های طبیعی استان از جاذبه های تاریخی آن بیشتر نباشد كمتر هم نیست اما تاكنون به این موضوع توجه ویژه نشده است.

به گفته وی، آماده سازی طرح جامع گردشگری از سال 80 آغاز شد و هیچ یك از جاذبه های استان از منظر سازمان میراث فرهنگی استان پوشیده نمانده است.

مولایی افزود: بزرگترین طرح میراث فرهنگی كشور، طرح گردشگری محور زاینده رود است كه شش سال پشتوانه پژوهشی دارد.

وی از جمله قابلیت های این طرح را تنوع اقلیمی كه رودخانه زاینده رود از سرچشمه تا انتها ایجاد می كند، برشمرد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: در این طرح، قوانین و مقررات و آیین نامه های تشویقی گردشگری نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

وی همچنین به ضرورت توسعه سفرهای كوتاه مدت اشاره كرد و گفت: با توجه به محبوبیت سفرهای ارزان قیمت، اهمیت اقامت گاه های های كردشگری دوچندان می شود كه در این طرح نخستین بار در كشور قوانین تاسیس انواع اقامت گاه تدوین شده است.

به گفته مولایی، خرید كالا و صنایع دستی توسط گردشگران باید بعنوان یكی از جاذبه های گردشگری استان مطرح شود.

گفتنی است طرح جامع گردشگری استان اصفهان روز سه شنبه 27 تیرماه جاری در اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، جامع ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.