دستیار ویژه رییس جمهوری در دیدار از طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا این طرح را جزو افتخارات مهندسی كشور و جهان برشمرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ' خوزستان علی اكبر محرابیان ' در این دیدار، طرح عظیم گتوند علیا را بزرگترین طرح مهندسی كشور دانست وافزود: مراحلی از بهره برداری طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا به انجام رسیده و امید است مرحله بهره برداری نهایی نیروگاه این طرح تا پایان تابستان امسال انجام شود.

وی گفت: مرحله بهره برداری نهایی طرح سد و نیروگاه گتوند علیا نیز در دهه فجر امسال انجام و بطور كامل این سد تحویل خواهد شد.

دستیار ویژه رییس جمهوری ضمن حضور در كارگاه سد و نیروگاه گتوندعلیا ،از نزدیك در جریان مراحل مختلف عملیات اجرایی این طرح قرار گرفت و مسایل و مشكلات آنرا بررسی كرد.

بنا بر این گزارش در حاشیه این دیدار مهندس شیبانی مجری طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا گزارش كاملی از آخرین وضعیت عملیات اجرایی و مسایل و مشكلات طرح ارایه كرد.

وی در بخشی از گزارش خود گفت: مطابق پیش بینی های قبلی، با پایان فاز سوم آبگیری سد و راه اندازی واحدهای نیروگاهی ، در زمان حاضر آب خروجی از سد گتوندعلیا با بهترین كیفیت و ای سی 870 تحویل پایین دست می شود كه این امر بطور مستمر توسط نهادهای ذی صلاح در حال كنترل و اندازه گیری است.

مجری طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا در پاسخ به سوال دستیار ویژه رییس جمهور در رابطه با تملك خانه ها و اراضی مردم منطقه اظهار داشت: كار تملك بیش از 90 درصد واحدهای مسكونی با هماهنگی و همكاری مسولان محلی و مردم بسیار خوب و نجیب منطقه به پایان رسیده و در موارد معدودی به دلیل تحریكاتی از جانب برخی افراد سودجو دچار تاخیر شده است.

مهندس شیبانی افزود: با توجه به الزامات قانونی، تملك این اراضی با تعیین كارشناس از سوی طرفین و كارشناس مرضی الطرفین از سوی دادگستری پیگیری می شود و تاكنون برغم هماهنگی های انجام شده به دلیل حضورنیافتن كارشناس معرفی شده از سوی اهالی در هفته گذشته ، روند تملك هفت واحد مسكونی باقیمانده متوقف و مشكلات اهالی منطقه حل نشده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری با اشاره به گزارش ارایه شده، اظهار امیدواری كرد با همكاری مسولان استان بویژه استاندار خوزستان ، نهادهای قضایی و مردم شریف منطقه روند تملك اراضی باقیمانده با سرعت بیشتری انجام شود و مردم استان خوزستان و كشور بتوانند از مواهب این طرح عظیم با پنج میلیارد متر مكعب حجم مخزن و 1000 مگاوات برق استفاده كنند. /س
برچسب ها: سد ، علیا ، افتخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.