معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش 35 درصدی صادرات در استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مهدی ماهگلی در تشریح عملکرد صادرات و واردات استان طی سه ماهه نخست امسال اظهارداشت: خراسان جنوبی با دارا بودن چهار بازارچه مرزی و دو گمرک رسمی بعنوان یکی از معبرهای خروجی کالا به کشورهای هدف صادراتی بخصوص کشور افغانستان به حساب می آید.

ماهگلی رشد صادرات غیر نفتی کشور و برابری میزان صادرات و واردات کشور را همواره یکی از اهداف عالیه نظام در امور اقتصادی ذکر کرد و افزود: هدفگذاری 75 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی در سال 91 نیز بر همین مبنا صورت گرفته است.

معاون توسعه تجارت خارجی خراسان جنوبی ارزش ریالی صادرات استان طی سه ماهه نخست امسال را بالغ بر 39 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: میزان صادرات استان به لحاظ حجمی نیز 89 هزار تن بوده است.

66 درصد صادرات استان از بازارچه مرزی میل 78

وی از افزایش 19 درصدی واردات به استان نیز طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

ماهگلی به رشد 128 درصدی خروجی کالا از استان تحت عنوان ماده 210 امور گمرکی طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین تراکم در بازارچه میل 78 به ارزشی بالغ بر 53 میلیون دلار صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: این امر بیانگر این نکته است که استان خراسان جنوبی مخصوصا بازارچه مرزی میل 78 یکی از پرترافیک ترین بازارچه های مرزی استان است که انجام پروژه های زیربنایی و تجاری در بستر این مرز را توجیه پذیر می کند.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری میزان خروجی از این بازارچه (صادرات + ماده 210 امور گمرکی) رقمی معادل 64 میلیون دلار یعنی سهمی معادل 66 درصد خروجی استان بوده است.

ماهگلی اقلام عمده صادراتی در این مدت را تینر روغنی، موکت، کاشی دیوار، سیمان،آبنبات، لوله پلیکا و اقلام عمده وارد شده به استان را قطعات موتور سیکلت، برنج، تخم اسپند، گاو و شترذکر کرد./س

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.