نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: طولانی بودن مراحل اجرا و بهره‌برداری طرح‌های عمرانی منجر به بی‌اعتمادی اقشار مختلف جامعه می‌شود.

یوناتام بت‌کلیا در گفت و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: باید برای جبران فرصت‌های از دست رفته بیش از پیش تلاش شود تا بسترهای رشد و توسعه در استان فراهم شود که لازمه این امر همکاری مسئولان و اقشار مختلف جامعه است.

وی خشک شدن دریاچه ارومیه را یک فاجعه بزرگ زیست محیطی خواند و گفت: این موضوع به مرور زمان مسائل مختلف مانند مسائل کشاورزی، امور دامی و به طور کلی توسعه استان را تحت‌ تاثیر قرار خواهد داد؛ از این ‌رو می‌طلبد برای حل این معضل عظیم تلاش شود.

بت‌کلیا خاطرنشان کرد: ارومیه همواره به دلیل وجود خصوصیت جغرافیایی و فرهنگی خاص مورد توجه بوده و به دلیل آغوش گرفتن اقوام و قومیت‌های مختلف در طول تاریخ مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است ولی متاسفانه امروزه شاهد این موضوع هستیم که به دلیل عدم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این منطقه، ارومیه به عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی مطرح نشده است.

وی با اشاره به هم‌مرزی این استان با چندین کشور به لزوم توجه جدی به این خطه تاکید کرد و ادامه داد: چنانچه به ظرفیت‌های نهفته در این خطه به طور مستمر توجه شود قابلیت‌های نهفته در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به فعلیت درآمده و کارآیی خود را نشان می‌دهد.

بت‌کلیا ضمن اینکه از توجه مقامات استان به اقلیت‌های دینی تقدیر کرد اظهار داشت: در همه ابعاد توجه و لطف مسئولان به اقلیت‌های دینی را شاهد هستیم ولی کمبودهایی در میراث فرهنگی و موقوفات دیده می‌شود که امیدواریم این چالش‌ها نیز هرچه ‌زودتر رفع شود.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی به برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی ورزشی آشوریان به میزبانی ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در ارومیه با شرکت جوانان فعال و خلاق هشت کشور بزرگ دنیا برگزار خواهد شد به طوری که رسانه‌های جهان، اخبار برگزاری آن را منعکس می‌کنند./س

برچسب ها: عمرانی ، آشوریان ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.