مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: به 155 هزار هکتار از اراضی کشاورزان حدود 600 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ، مسعود محمودی در نشست خبری معاون ومدیران سازمان جهاد کشاورزی استان  که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ، حرکت در مسیر تولید ملی پایدار /بالابردن راندمان اب وجلوگیری ازهدررفت ان/  توجه به کشاورزی اقتصادی وگذار از کشاورزی سنتی /بهره وری در مصرف سوخت وانرژی وتلاش برای رسیدن به خودکفایی کامل را از مهمترین برنامه های این حوزه در سال جاری برشمرد.

وی با اشاره به خسارات سرمازدگی در ماههای اخیر افزود: این سرمازدگی ها 13 تن از محصولات کشاورزی چون پسته و گردو را  در سالجاری از بین برده  است.

محمودی از برنامه ریزی برای راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی توسط بخش خصوصی در استان خبر داد وافزود با تلاشهای صورت گرفته امسال در مقایسه با سال های قبل  مصرف سم در محصولات زراعی وباغی استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی ضمن ارئه گزارشی  ازفعالیتهای صورت گرفته در این حوزه گفت :با توجه به اینکه 17 درصد باغات کل کشور در استان کرمان قرار دارد در تولید محصولات باغی همچون پسته /خرما /گردو /مرکبات ومحصولات گلخانه ای جزءتولید کنندگان  برتر کشور هستیم.

محمودی با اشاره به خسارت 600 میلیارد تومانی سرمازدگی  امسال به 155 هزار هکتار ازباغات استان کرمان افزود :برای جبران این خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی برنامه ریزی شده است./س

برچسب ها: خسارت ، محصولات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.