مجموعه‌ای ازکتابهای چاپی به زبان عربی که از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تهیه شده در قالب نمایشگاه علمی و فرهنگی در تالار ورودی این کتابخانه در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها،‌موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: سازمان در راستای غنی سازی مجموعه های مطالعاتی کتابخانه مرکزی و کتابخانه های تخصصی تعداد 13 هزارو 371 نسخه کتاب چاپی به زبان عربی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تهیه نموده است که در راستای معرفی این مجموعه به محققان و دانش پژوهان گنجینه ارزشمندی از آن را درمعرض دید عموم قرارگرفته است.

مهدی قیصری نیک خاطرنشان کرد: مجموع این نسخه ها 10 هزارو304 عنوان کتاب چاپی درموضوعات مختلف مانند اسلام، ادبیات، حقوق، فقه، تاریخ و هنر است که بیشترین عنوان ها به اسلام اختصاص دارد. وی با بیان اینکه این کتب از ناشران کشورهای خارجی نظیر مصر، سوریه، لبنان، عراق، لیبی، عربستان اختصاص دارد گفت: مجموعه کتابهای زبان عربی که توسط ناشران داخلی منتشر شده است، در این مجموعه وجود دارد.

وی برگزاری نمایشگاههای علمی و فرهنگی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را دراستای معرفی منابع مطالعاتی بسیار موثر دانست و افزود: برگزاری این نمایشگاهها موجب می شود که محققان و دانش پژوهان با بازدید از این مجموعه به عنوان یک پایگاه علمی از منابع کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی استفاده نمایند.

گفتني است سازمان ‌كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي علاوه بر كتابخانه مركزي ، داراي 41 كتابخانه وابسته درسطح كشور و 10 كتابخانه تخصصي است كه در راستاي توسعه فرهنگ كتاب و كتاب‌خواني در مناطق پرجمعيت شهري فعاليت‌هاي گسترده‌اي را انجام داده، به‌طوري كه بسياري از محققان و دانش پژوهان ازكتابخانه‌هاي‌آستان قدس رضوي به عنوان پايگاه علمي استفاده مي كنند. 

برچسب ها: نمایشگاه ، استان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.