شماري از سران مخالفان سوري با لابي‌هاي آمريکايي ارتباط نزديکي دارند و واشنگتن آنها را که خواهان مداخله نظامي غرب در سوريه هستند، پشتيباني مالي مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني المنار، روزنامه انگليسي گاردين با افشاي اين خبر افزود اين عده از رهبران سرشناس مخالف سوري دولت امريکا را به مداخله نظامي در سوريه ترغيب مي کنند .
کساني که مخالفان سوري ناميده مي شوند از واشنگتن گرفته تا پاريس و ساير کشورهايي که در صدر حمله به سوريه هستند اقامت دارند .
گاردين بخشي از ارتباطهاي طولاني مدت مخالفان سوري را  با امريکا  برملا کرد.
گاردين به فهرستي از اسامي اين افراد از جمله بسمه قضماني اشاره کرد که در دفتر اجرايي شوراي موسوم به شوراي ملي سوريه براي خودش جايگاهي دارد. قضماني از طرفداران مداخله خارجي در سوريه است و به تازگي درخواست کرده است شوراي امنيت سازمان ملل متحد  بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل متحد ، قطعنامه اي عليه سوريه صادر کند .
قضماني در سال 2005ميلادي مدير برنامه هاي موسسه فورد  امريکا در قاهره بود. وي در همان سال مدير اجرايي موسسه اصلاح عربي شد که يک برنامه مطالعاتي است و قويترين گروههاي فشار در شوراي روابط خارجي امريکا آن را مديريت مي کنند.
قضماني با تصدي رياست تحقيقات در آکادمي ديپلماسي بين المللي با فرانسه نيز ارتباط دارد .
گاردين به اسم ديگري يعني رضوان زياده اشاره کرده است.
رضوان مدير روابط عمومي در شوراي ملي سوريه و عضو موسسه امريکايي صلح است .
گاردين درباره زياده مي گويد وي فوريه سال جاري ميلادي به گروهي از راستگرايان واشنگتن پيوست تا نامه‌اي را امضا کند که از باراک اوباما رئيس جمهور امريکا خواسته بود در سوريه مداخله نظامي کند .
زياده همچنين به همراه مخالفان سوري در خارج با نظارت امريکا فعاليتهاي ضد سوري داشته است.
اسم سومي که گاردين به آن اشاره کرده اسامه منجد است که يکي از سخنگويان شوراي ملي است.
اسامه  بنيانگذار و رئيس شبکه تلويزيوني برده  است  که از لندن پخش مي شود. وي نيز از طرفداران مداخله نظامي در سوريه است
برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، ارتباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار