مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت:در راستای اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی یکصد هزار و 500 راس دام سنگین در استان واکسینه می شود.

حسینی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: مرحله بیست و ششم طرح واكسیناسیون دام سنگین روستایی و عشایری علیه تب برفكی در استان مركزی آغاز شد.

وی اظهار كرد: این طرح همزمان با سراسر كشور از تاریخ بیستم تیرماه سال جاری در جمعیت گاو و گوساله روستایی و عشایری استان مركزی اجرایی شده است.

مدیركل دامپزشكی استان مركزی بیان كرد: طرح مذكور با همكاری بخش دولتی و خصوصی در 12 شهرستان این استان در قالب گروه های واكسیناسیون به مدن 30 روز كاری انجام می شود.

حسینی ادامه داد: پوشش مناسب جمعیت دامی از طریق واكسیناسیون، اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه ای و جلوگیری از تردد غیرمجاز دام از جمله نكات مورد تاكید در كنترل بیماری تب برفكی است.

وی خاطر نشان كرد: طرح واكسیناسیون تب برفكی به صورت رایگان از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات بهداشتی دام های روستایی و عشایری اجرا می شود.

مدیركل دامپزشكی استان مركزی یادآور شد: موقعیت جغرافیایی این استان و واقع شدن آن در كریدور غرب به شرق و شمال به جنوب و وجود مراكز پرواربندی متعدد با تراكم بالا از موارد تشدید كننده بروز بیماری تب برفكی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.