قائم مقام وزير كشور گفت: طرح هاي ساحلي در ايام ماه مبارك رمضان تعطيل است اما تعدادي از طرح هاي ويژه مسافران داير خواهد بود ،در حاليكه تظاهر به روزه خواري در اين طرح ها ممنوع است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، عليرضا افشار در جلسه كميته ساماندهي سواحل استان گيلان كه با حضور فرمانداران،شهرداران و مديران طرح هاي ساحلي استان برگزار شد اظهار داشت: با اتخاذ تدابير مناسب در طول سواحل سه استان شمالي، تلفات انساني از غرق شدگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد كاهش داشته است.

وي فقدان مديريت واحد بر سازمانهاي مسؤول در سواحل را يكي از ضعفهاي اصلي ساماندهي و استفاده مطلوب از فرصت هاي ارزشمند گردشگري در سواحل شمال و جنوب برشمرد وافزود: طرح جامع ساماندهي سواحل با 840 ميليارد تومان اعتبار براي سه استان شمالي گلستان،مازندران، و گيلان طي 5 سال در سه بخش زير ساختها،خدمات رفاهي و اقدامات فرهنگي در وزارت كشور تهيه و تقديم دولت شده است.

وي تصريح كرد: تامين اين بودجه از طريق تسهيلات بانكي، سرمايه گذاري بخش خصوصي و كمك سازمانهاي ذيربط پيش بيني شده است.

افشار ادامه داد: در اين طرح با بررسي مشكلات ساختاري براي ايجاد مديريت واحد بر سازمانهاي مسؤول در امور سواحل ، تشكيل سازمان توسعه عمران سواحل پيشنهاد شد كه به تصويب مجلس رسيد و آيين نامه اجرايي آن در كميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است.

وي در ادامه درخصوص 26 برنامه فرهنگي و 7 برنامه خدماتي در سواحل اظهار داشت: از همه سازمانهاي مسؤول مي خواهيم اعتبار اجرايي اين برنامه ها را در سازمان مربوطه پيش بيني و هزينه نمايند.

دبير شوراي اجتماعي كشور برتوسعه طرحهاي ساحلي براي جلوگيري از ازدحام و تراكم جمعيت كه مديريت بر طرحها را دچار مشكل مي كند تاكيد و از ايجاد 20 طرح ساحلي جديد در استان گيلان تقدير كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار