بحريني‌ها با وجود تدابير شديدي که نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه در بحرين اتخاذ کرده اند به تحرکات مسالمت آميز خود ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار،‌ در استراليا نيز براي ابراز همبستگي با بحريني‌ها تظاهراتي برگزار شد که در آن اعراب و مسلمانان مقيم استراليا در اين تظاهرات شرکت کرده بودند .
حکومت بحرين با تهديد و ممنوع کردن تظاهرات در تلاش است جلوي راهپيمايي‌هاي مردمي را که از يکسال و نيم پيش ادامه دارد و راهپيمايان و تظاهرکنندگان خواهان تغييرات و مشارکت در قدرت هستند، بگيرد.
نيروهاي امنيتي با توسل به زور جلوي برگزاري ده تظاهرات را گرفتند . جمعيتهاي سياسي مخالف به برگزاري اين ده تظاهرات با شعار  پايداري و مقاومتي که عقب نشيني نمي شناسد  دعوت کرده بودند تا حق مردم را در تظاهرات و بيان نظر اعلام کنند و به اهدافي که قيام مردمي به سبب آن آغاز شده است برسند .
در حاليکه وزارت کشور بحرين مي گويد مخالفان در برگزاري تظاهرات مبالغه مي کنند جمعيتهاي سياسي تأکيد دارند که حکومت نيز در توسل به زور زياده روي مي کند و اوضاع در برخي مناطق بحرين در حد مقررات منع رفت و آمد اعلام نشده است .
جمعيتهاي مخالف بحريني در اينترنت صحنه هاي جديدي منتشر و اعلام کردند اين صحنه ها در روز جمعه رخ داده است. در اين تصاوير، حجم گسترده نيروهاي امنيتي در خيابانها و همچنين موانع امنيتي و بستن راهها و جاده ها و غرق شدن محله هاي مسکوني با گازهاي دودزا ديده مي شود. همچنين تصاويري از حمله به محله هاي مسکوني منتشر شده است.
با وجود آنکه تدابير امنيتي تشديد شده است اما مردم بحرين به پيگيري تحرکاتشان پافشاري مي کنند و شيخ علي سلمان رئيس جمعيت وفاق اسلامي بحرين با ممنوع کردن اعتراضات در منامه مخالفت کرد.
شيخ علي سلمان منامه را مکان قانوني براي تظاهرات و تحصن دانست.
از طرف ديگر بحريني هاي مقيم استراليا در اعتراض به نقض حقوق بشر در کشورشان تظاهرات کردند .
اعراب و مسلمانان مقيم استراليا نيز در اين تظاهرات شرکت کردند.
اين تظاهرات در مرکز شهر سيدني و به سوي کنسولگري امريکا  برگزار شد .
شرکت کنندگان از سکوت دولت استراليا و بي اعتنايي اش به قضيه بحرين انتقاد و درخواست کردند نيروهاي سپر جزيره از بحرين عقب نشيني کنند .
آنها همچنين درخواست کردند اقدامات سرکوبگرانه نيروهاي امنيتي آل سعود در شرق عربستان سعودي متوقف شود .
برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار