قرعه‌كشي يازدهمين دوره مسابقات كاراته آسيا در ازبكستان انجام شد و بانوان كاراته‌كا حريفان خود را شناختند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در يازدهمين دوره رقابت‌هاي قهرماني آسيا كه از فردا دوشنبه 26 تير در بخش بزرگسالان آغاز مي‌شود، 249 كاراته كا از 25 كشور آسيايي به روي تاتامي مي‌روند.
طبق اين گزارش؛ در وزن 50- كيلوگرم كه 16 كاراته كا حضور دارند، نسرين دوستي در مبارزه اول بايد به مصاف "النا ملك‌پور" از مالزي برود، او در صورت پيروزي با برنده ديدار افغانستان و ازبكستان ديداري كند، در اين گروه كاراته كاهايي از كره جنوبي ، هند، اندونزي و چين حضور دارند.
در وزن 55- كيلوگرم كه با حضور 25 كاراته كا برگزار مي‌شود، فاطمه چالاكي گروه A به مصاف "نيشا آلاگاسان" از مالزي ميرود چالاكي در مسابقات قهرماني آسيا در سال 2011 هم با اين كاراته كا مبارزه كرد و پيروز شده بود.
چالاكي در صورت عبور از مرحله اول به مصاف برنده چين و تايوان مي‌رود، در اين گروه هند، ازبكستان، ويتنام و كره جنوبي هم حضور دارند.
سمانه خوش قدم نماينده وزن 61- كيلوگرم در اولين مسابقه‌اش بايد با "گويا لاسامي" از مالزي، نائب قهرماني بازيهاي آسيايي گوانگجو و دارنده مدال برنز مسابقات آسيايي چين در سال 2011 مبارزه كند، خوش قدم در صورت پيروزي مقابل اين كاراته كا بايد به مصاف حريف ژاپن دارنده مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا در سال 2011 برود. در اين گروه كره جنوبي، ازبكستان، تاجيكستان، ويتنام و سريلانكا حضور دارند.
در اين وزن 16 كاراته كا شركت مي‌كنند در وزن 68- كيلوگرم پگاه زنگنه در نخستين  مبارزه "جفري كريستان" از مالزي مبارهز مي‌كند و درصورت برتري بايد به مصاف برنده پاكستان و ويتنام برود. در اين گروه 16 كاراته كا حضور دارند كه نمايندگان ژاپن، كره‌جنوبي و هند از جمله آنها هستند.
در وزن 68+ كيلوگرم حميده عباسعلي نماينده سنگين وزن بانوان بايد در گروهي به رقابت بپردازد كه 10 كاراته كا شر كت دارند.
عباسعلي پس از استراحت در دورنخست ، در اولين گام با هن كوماري ازهند ديواري كند، در اين گروه چين، قزاقستان و مالزي حضور دارند.
در كوميته تيمي كه 17 تيم حضور دارند تيم ايران در اولين به مصاف افغاستان مي‌رود و در صورت پيروزي با برنده مالزي و اندونزي  ملاقات مي‌كند.
در گروه ايران هنگ كنگ، كره جنوبي و قزاقستان شركت ميكنند.
در كاتاي تيمي 7 تيم شركت مي‌كنند، كه ايران در مبارزه اول با ويتنام و در صورت پيروزي با ازبكستان مبارزه كند.
در كاتاي انفرادي مهسا افسانه نماينده كاتاي بانوان است كه با قرعه سختي مواجه شده وي در ابتا بايد با "تي‌هويي" از تايوان مسابقه دهد و سپس با لي‌مجي از مالزي ديدار كند در اين گروه "ريكا اسامي  ژاپني به همراه كاتاروهايي از هنگ كنگ و افغانستان نيز حضور دارند.
مسابقات كاتاي تيمي ، كومتيه تيمي و كاتاي انفرادي در روز آخر برگزار مي‌شود./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار