رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزكوه گفت: عفاف و حجاب نه یك مقوله مربوط به دوران پس از استقرار اسلام، بلكه از تاریخ پرافتخار ایران زمین نشات می گیرد.

'بهزاد نجفی'در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: فرهنگ عفاف و حجاب مقوله ای بسیار كلی است كه هر مبحث آن نیازمند واكاوی دقیق و انجام كار كارشناسانه در تمامی زوایای آن است.

وی گفت: حجاب نه یك مقوله مختص به بانوان بلكه مربوط به آقایان نیز می باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزكوه با بیان اینكه باید در این راستا با برنامه محوری به تغییر برخی نگاهها و نگرشها مبادرت ورزید، تصریح كرد: حجاب همانند پوشش به ظاهر سخت و خشن صدف است كه در صورت نبود آن، مرواریدی پرورش نیافته و ارزش وجودی پیدا نخواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: برخی انسان ها كه به راحتی از مقوله عفاف و حجاب عدول می كنند و برهنگی را نشانه مدنیت و تمدن می دانند، بزرگترین اشتباه را مرتكب شده و در حقیقت به گوهر وجودی خود لطمه وارد می كنند.

نجفی با اشاره به اینكه عدم محدودیت حجاب و پوشش اسلامی برای بانوان در عرصه ها و میادین مختلف در سنوات اخیر به اثبات رسیده است، اذعان داشت: نمونه بارز آن حضور بانوان ورزشكار ایرانی با حجاب اسلامی در محافل و میادین مختلف بین المللی است و شاهد آن می باشیم كه این پوشش ها از سوی سایر كشورهای اسلامی نیز مورد الگوبرداری قرار گرفته است.

وی گفت: طی سال های گذشته اقدامات بسیار مناسبی در راستای شناساندن هر چه بهتر و بیشتر پوشش های اسلامی در مقابل پوشش های غیر اسلامی و دون شان اسلام انجام پذیرفته است و شاهد برگزاری جشنواره ها، مزون ها و نمایشگاه های متعدد متناسب با بافت و فرهنگ غنی اسلامی می باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزكوه خاطرنشان كرد: حجاب نه فقط در دوران پس از اسلام كه از سابقه ای طولانی در تاریخ ایران زمین برخوردار بوده و مطالعات باستانی شناسی و نیز بررسی آثار تاریخی موجود در كشور (كه هیچ تصویر برهنه و عریانی در آن سراغ نداریم)، گواه مستدلی بر این مدعاست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.