معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در مرحله اول سفرهای تابستانی بیش از 95 میلیون جابجایی در بخش عمومی و خصوصی در كشور انجام شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'شهریار افندی زاده' با اعلام این خبر در سمنان افزود: این تعداد جابجایی و سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد دارد.

وی مرحله اول سفرهای تابستانی را از اول تا سی ام تیرماه بیان كرد و گفت: از این تعداد 40 میلیون و 500 هزار مورد آن توسط حمل و نقل عمومی انجام شده است كه 54 درصد آن توسط اتوبوس، 33 درصد مینی بوس و 13 درصد سواری انجام شده است.

وی با اشاره به نزدیك بودن ایام ماه مبارك رمضان گفت: بیشترین تردد در این ایام به هفته گذشته تعلق دارد بطوریكه بالاترین رقم با بیش از پنج میلیون و 300 تردد در روز بیست و دوم تیرماه و پنج میلیون و 280 هزار تردد در روز چهاردهم تیرماه روز قبل از نیمه شعبان و نیز بیست و سوم تیرماه دارد.

افندی زاده گفت: در این ایام استانهای مازندران، البرز و فارس بیشتر سفر را داشته اند و استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد كمترین تردد را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: محورهای تهران كرج و بالعكس، كرج - قزوین و بالعكس، تهران - قم و بالعكس، قائم شهر و نیز مرودشت - شیراز بالاترین تردد را داشته اند و 17 درصد سفرها با خودروهای سنگین و 83 درصد سواری بوده است.

افندی زاده گفت: در نشستی كه فردا با حضور استانهای پرتردد برگزار می شود مسایل و برنامه ها برای هفته جاری سفرها نیز بررسی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم سفرها بعد از ماه مبارك رمضان است كه در این ایام نیز شاهد تردد سنگینی در محورها خواهیم بود.

وی با اشاره به روند كاهش حوادث رانندگی در راههای كشور گفت: تلاش بر این است تا با اتخاذ تدابیر لازم حجم حوادث را در قالب برنامه پنجم توسعه حداقل به 10 درصد برسانیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان را با توجه به طول راههای آن از استانهای مهم خواند و گفت: در این استان نیز با كاهش خوبی از لحاظ حوادث جاده ای برخورداریم./س

برچسب ها: افزایش ، سفر ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.