ارومیه/

وضعیت معیشتی کارگران مناسب نیست

کارفرمایان تمایل به بستن قرارداد بیشتر از سه ماه ندارند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه  ،نادر قاضی پور با حضور در جلسه هیات اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی، با بیان اینکه، مدت قرار داد کارگران در استان بازهم کاهش یافته و کارفرمایان تمایل به بستن قرارداد بیشتر از سه ماه ندارند، افزود: با ادامه روند کنونی، کارگران در بحث درآمد و امنیت شغلی دچار مشکلات زیادی می شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگران و خانواده‌های آنها، به دلایل عدم دریافت حقوق و مشاغل پیمانکاری دچار مشکل هستند که باید به وضعیت آنان رسیدگی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، کارگران را یکی قشرهای زحمتکش جامعه عنوان کرد و گفت: نباید برای قشر کارگران تبعیض قائل شد؛ در مجلس برای مصوبه ساماندهی قراردادهای موقت کار و بهبودی وضعیت معیشتی کارگران، تلاش می کنیم.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش روی شورای شهر، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری، اظهار کرد: مردم باید با انسجام، آگاهی و هوشیاری کامل در انتخابات آتی نظام شرکت کنند چرا که این حضور چشم بدخواهان نظام را کور خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی با پشتیبانی از ولایت فقیه، اجازه هیچ فرصت طلبی را به استکبار جهانی و منافقین نخواهد داد.

قاضی پور همچنین در خاتمه خاطر نشان کرد: رفع مشکلات حاد کارگری، احیای دریاچه ارومیه و کنترل تنگه هرمز از اولویت های اول مجلس شورای اسلامی است.

همچنین در ادامه جلسه، " اسلام صادقی" مسوول خانه کارگر آذربایجان غربی خواستار رسیدگی به حقوق بازنشستگان، همسان سازی حقوق، ماده 10 نوسازی، مشاغل سخت و زیام آور و بیمه کارگران ساختمانی شد.

وی گفت: در اصلاح قانون کار باید اصل سه جانبه گرایی در آن لحاظ شود و در صورت رعایت نکردن این اصل از نمایندگان استان خواستار اعتراض به این موضوع هستیم.

صادقی اظهار کرد: توجه نمایندگان را نسبت به گرانی و تورم که قدرت خرید کارگران را کاهش داده است خواستاریم.

وی با بیان اینکه، در سه ماهه اول سال جاری 600 نفر در خانه کارگر ثبت نام کردند، اظهار کرد: به طور کلی یک هزار و 100 نفر در سه ماهه اول از خدمات آموزشی کوتاه مدت ، رفاهی و بیمه ای این تشکیلات بهره مند شدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.