عضو هیات رئیسه مجلس گفت: منقول رسیدگی به مشکلات این قشر قابل احترام را خواهم داد و تمام تلاشم را در این زمینه به کار خواهم گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدالرضا مصری در جمع کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات گفت: جای خوشحالی و قدرشناسی دارد که مدیر کل مخابرات استان کرمانشاه، به مسائل و مشکلات بازنشستگان این سازمان توجه ویژه کرده و سعی در رفع و بهبود آن دارد.

وی ادامه داد: در تمام دوران خدمتم چه در مجلس چه در دولت همواره اعتقادم بر این بود که بازنشستگان پس از یک عمر مشغله و کار در دوران بازنشستگی دیگر نباید این دغدغه ها را داشته باشند و من تا جایی که از این مسائل و مشکلات باخبر بوده ام در رفع آن کوشیده ام و اگر مسائل یا مشکلاتی وجود دارد که رفع نشده به دلیل بی اطلاعیبوده است.

وی با اشاره به درخواست بازنشستگان در خصوص مزایای قطع شده آنان پس از واگذاری مخابرات گفت: برای رفع این مشکل باید طرحی را با تمام ضمایم و به صورت فنی تنظیم کنید تا بتوانیم با استناد به آن و اسناد و مدارک موجود مربوط به پرداخت این مزایا قبل از واگذاری، با طرحی یک یا دو فوریتی به صورت قانونی آن را از مجلس مطالبه کرده و با گرفتن امضای نمایندگان، شرکت مخابرات را موظف به پرداخت این مطالبات و مزایا کنیم.

وی افزود: من از همان ابتدا چه در دولت و چه مجلس همواره به دنبال رفع مشکلات بازنشستگان بودم و به این دلیل به عنوان روضه خوان بازنشستگانمعروف شدم،و البتهبه نتایج مطلوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: از جمله نتایج مطلوب، جهشی بود که در افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ایجاد شد و مسائل مربوط به سایر بازنشستگان اعم از نیروهای مسلح، نفت، فولاد، مخابرات و بانک ها که در حوزه اختیارات من نبود به 16 صندوق مربوط که در دولت وجود دارد واگذار شده و وزرای مربوط نیز قول رسیدگی به مشکلات موجود بازنشستگان سازمان های زیر مجموعه خود را دادند و البته برخی به نحو مطلوب رسیدگی کرده و برخی نیز متاسفانه رسیدگی نکرده اند.

وی با اشاره به بیمه درمانی بازنشستگان و مسائل و مشکلات آن گفت: مسائل و مشکلات موجود در نظام درمانی ما بسیار زیاد است و فقط منحصر به بازنشستگان نیست ولی خوشبختانه در جلسات اخیر تلفیق برنامه پنجم توسعه مشکلات نظام درمانی را مطرح کردیم که تلاش ما بر این است که پزشکان به صورت دوگانه عمل نکنند و این به آن معناست که همزمان در بخش دولتی و خصوصی فعالیت نداشته باشند.

وی اضافه کرد:در خصوص داروها و هزینه های گزاف برخی از آنها نیز طرحهایی برای کاهش پرداخت آن از سوی مردم ارائه شده که مورد بررسی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین کار برای بازنشستگان ایجاد خانه های مهر بازنشستگان بوده گفت: بازنشستگان در این دوران بیش از هر زمانی از عمرشان نیاز به تفریح دارند و در این راستا ما اقدام به ایجاد خانه های مهر به صورت دو خانه در هر شهر گرفته ایم که در کرمانشاه نیز دو خانه برای بازنشستگان کشوری و لشگری با امکاناتی چون دسترسی به اینترنت، شبکه های تلویزیون، روزنامه و کتابخانه ایجاد شده است.

مصری در پایان تصریح کرد: گروه های مختلف باید بنشینند و با هم فکری و همکاری مشکلات و مسائل بازنشستگان را حل و فصل کنند چرا که بخش مهمی از هر جامعه را بازنشستگان آن که سال ها نیز در این راه خدمت کرده اند تشکیل می دهد./س


برچسب ها: مصری ، بازنشتگان ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.