رئیس اداره كل ترابری شركت ملی حفاری ایران از كاهش 73 درصدی زمان انتظار در عملیات جابه جایی دستگاه های حفاری در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، مهندس بیژن سیستانی روز شنبه (24 تیر) افزود: این موفقیت در حالی است كه در مدت پیش گفته 41 عملیات جابه جایی دستگاه ها انجام شد كه 24 درصد بیشتر از سال قبل است.

وی با بیان این كه پشتیبانی دستگاه های حفاری كه در نقاط مختلف كشور استقرار دارند اصلی ترین وظیفه این بخش است، اظهار كرد: جابه جایی و كالارسانی دستگاه های حفاری در شتاب بخشی به عملیات حفاری نفش مهمی دارد.

سیستانی گفت: در سال گذشته بیش از 150 مورد جابه جایی دستگاه های حفاری به وسیله این شركت در سطح كشور انجام شد كه این كار سنگین صرف تردد جاده ای نیست بلكه شامل باز و بسته كردن دستگاه ها كه همانند یك كارخانه است نیز می شود.

رئیس اداره كل ترابری شركت ملی حفاری ایران توضیح داد: جابجایی دستگاه های حفاری یك كار ویژه و تخصصی است زیرا متخصصان این بخش تجهیزات، ماشین ها و تمامی سامانه های دستگاه حفاری را به طور كامل در یك نقطه جدا سازی و سپس بارگیری، حمل و در نقطه ای دیگر مونتاژ، راه اندازی و آماده عملیات می كنند.

وی افزود: هم اكنون 14 گروه با استفاده از خودروهای كشنده سنگین و فوق سنگین با همكاری اداره كل راه و ترابری استان ها و پلیس راه كشور جابه جایی دستگاه های حفاری كه هر كدام آن به وسیله نزدیك به 120 دستگاه خودرو انجام می شود به عهده دارند كه این گروه ها تا پایان امسال به 18 گروه افزایش خواهند یافت.

سیستانی درباره استاندارد سازی فعالیت ها اظهار كرد: حمل و نقل جاده ای مقوله ای بسیار با اهمیت و دارای استانداردهای خاص است كه در صورت رعایت قوانین و مقررات مربوط، می توان كاهش حوادث، هزینه ها و روند پرشتاب كار را به دنبال داشته باشد.

رئیس اداره كل ترابری شركت ملی حفاری ایران گفت: در همین زمینه با یكی از مراكز دانشگاهی موافقتنامه ای در زمینه اصول نگهداری ماشین آلات و تجهیزات مبادله و تعمیرات پیشگیرانه در سرفصل برنامه ها قرار گرفته است.

سیستانی افزود: با همكاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت در حال استقرار سامانه نرم افزار یكپارچه هستیم كه تاكنون 70درصد پیشرفت داشته و با كمك مدیریت پژوهش و فناوری، سامانه كنترل تمامی خودروهای شركت را در نقاط مختلف كشور (GPS ) در دست اجراست.

رئیس اداره كل ترابری شركت ملی حفاری ایران با اشاره به تدوین كتابچه تجهیزات حفاری، اضافه كرد: برای اولین بار كتابچه نحوه جابه جایی تجهیزات، دستگاه های حفاری، نقشه چیدمان، برپایی، راه اندازی، نحوه بازكردن، بستن به صورت متن و تصویر تهیه شده است.

وی درباره برون سپاری خدمات ترابری گفت: بر اساس سیاست دولت و وزارت نفت به سمت خصوصی سازی گام بر می داریم و جابه جایی دستگاه های حفاری اعم از تعمیراتی، سبك و سنگین، بخش تاكسی رانی، جرثقیل های سنگین و سبك شركت برون سپاری شده است.

سیستانی درباره آموزش نیروی انسانی در ترابری شركت توضیح داد: بحث آموزش و تجهیز نیروی انسانی در تمامی بخش های شركت از جمله ترابری مورد توجه است و برای نیروهای تخصصی این بخش 20 ساعت آموزش در ماه در نظر گرفته شده كه انتظار می رود با برنامه ریزی صورت گرفته با اداره آموزش شركت و مراكز خصوصی و دانشگاهی با ارائه آموزش، فرهنگ كار با توجه ویژه به دستورعمل های ایمنی و رعایت مقررات مربوط نهادینه شود.

اداره ترابری شركت ملی حفاری ایران در سال 89 و 90 در زمینه جابه جایی محموله سنگین و فوق سنگین در جاده های كشور به عنوان شركت برتر شناخته و از سوی پلیس راه تقدیر و تشویق شد./س
برچسب ها: کاهش ، زمان ، جابجایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.