مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي ، از اتمام عمليات مبارزه با آفات غلات در مزارع زير کشت گندم در 13 شهرستان استان در وسعت بيش از 39 هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، كيا افزود: اين مبارزه برعليه آفات سن مادري و پوره گندم انجام گرفته است.

وي با اشاره به اينکه تا شانزدهم تير ماه سال جاري عمليات مبارزه با آفت سن مادري در 22 هزار و 913 هکتار و مبارزه با آفت پوره سن گندم، در 16 هزار و 415 هکتار از کل اراضي زير کشت استان انجام پذيرفته است گفت : در صورت دريافت گزارش اعلام مشاهده کانون آلوده به آفت سن گندم در مزارع زير کشت استان، امر مبارزه تداوم خواهد يافت.

کيا با بيان اينکه تاکنون بيشترين عمليات مبارزه با آفات سن مادري و پوره در شهرستان هاي ميانه، ملکان ، اهر، هشترود ، ورزقان، مراغه و چاراويماق به ترتيب در سطح 15 هزار و 285 ، 6 هزار و 445 ، 5 هزار و 450 ، 4 هزار و210 ،3 هزار و يکصد ، يکهزار و670 و يکهزار هکتار انجام پذيرفته افزود: اميد مي رود با تمهيدات جدي و به هنگام سازمان در امر مبارزه کامل و

پيگير با آفات و اطلاع رساني بموقع به بهره برداران و گسترش تعامل با آنان، ميزان خسارات وارده به محصول غلات استان، در حداقل آن تثبيت گردد.

مديرحفظ نباتات سازمان،شهرستان هاي بناب وعجب شير را که به ترتيب در وسعت10 و 48 هکتار، کار مبارزه با آفات غلات درمزارع زير کشت آنها انجام پذيرفته گفت: خوشبختانه ساير شهرستانهاي استان عاري از آفات سن غلات مي باشند./س

برچسب ها: عملیات ، غلات ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.