راهکار جدیدی برای تنظیم درجه حرارت خانه ها با تولید مواد جدید کاربردی در ساخت خانه، معماری و پزشکی برای آیندگان کشف شد.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران، مواد هوشمند به تنظیم و حفظ خود smart نام دارد. یک کلاس جدید از موادی با کاربرد زیاد در ساخت خانه و تنظیم درجه حرارت آن کشف شدند این نوع جدید از مواد در سیستم های مکانیکی، شیمیایی دقیقاً مثل یک موجود زنده از تنظیم خودکار تطبیقی موزون قادر به پاسخ سریع و خودکار به تغییر شرایط خارجی است.
 
برنامه های کاربردی این ماده جدید در مهندسی، پزشکی و معماری متعدد هستند به این معنی که آنها قادر به ایجاد نوعی ثبات پویا هستند که اجازه می دهند تا آنها برای حفظ یک سری عوامل داخلی حتی زمانیکه آنها توسط عوامل خارجی مختل می شوند.
 
براین اساس محققان ایالات متحده روشی برای توسعه روش تولید مواد مصنوعی جدید دارند. این ایده به محقق بخشیدن یک ماده مصنوعی کمک می کند و قادر به نگهداری ثبات دما به صورت جداگانه در واکنش به تغییرات خارجی این سیستم در آزمایشگاه می باشد که دارای دو لایه تشکیل دهنده است. یک ژل حساس و قادر به کنترل ورود برخی از مولکولهای قدرت که توسط برگه حاوی مولکول قادر به آزادشدن انرژی است.
 





گرما محرک خارجی است که باعث عکس العمل ژل بوده که به عنوان یک سوئیچ قادر به ورود و خروج مولکولهای انرژی است.







محققان توضیح دادند که چگونه این مکانیسم نیز قابل اجرا با انواع مختلف مولکولها و در نتیجه زیر و بم کردن و کنترل تغییرات مسکن از جمله نور، ph ، قند، فشارخون، اکسیژن و بسیاری از مواد شیمیایی و شرایط فیزیکی دیگر است/عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار