کارشناس آمريکايي درباره پيامدهاي افزايش حضور نظامي آمريکا در خليج فارس هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، آمريکا بر شدت فشارها بر ايران مي افزايد که هدف از آن فعاليت هسته اي ايران است.

اين كشور چند شرکت و نهاد ديگر ايراني را به فهرست تحريمهايش اضافه کرده است. اين درحالي است که آمريکا بر حضور نظامي اش در منطقه  خليج فارس مي افزايد.

 پاتريشيا ديگينارو استاد علوم سياسي دانشگاه نيويورک معتقد است آمريکا با اين اقدامات ، منطقه را به بروز درگيري تحريک مي کند.

پاتريشيا ديگينارو  گفت:«آمريکا بازي خطرناکي را در منطقه به راه انداخته است. نوعي بازي موش و گربه در منطقه در جريان است به اين صورت که کدام طرف اول فرار مي کند يا اينکه کدام طرف اول حمله مي کند. هرچه بر تعداد ناوهاي جنگي آمريکا در منطقه افزوده شود، به همان نسبت ايران بيشتر احساس خطر مي کند و به همان نسبت احتمال بروز اشتباه در منطقه افزايش خواهد يافت.

 احتمال دارد در اين صورت ، درگيري بروز کند و کل منطقه را فرابگيرد.  آمريکا درباره عراق به بهانه وجود جنگ افزارهاي کشتار جمعي در اين کشور مرتکب اشتباه شد و حال گويا همان اشتباه درباره ايران تکرار مي شود.

مقامات اسرائيل از سال1994 ميلادي به صورت مرتب مي گويند ايران تا يک يا دو سال ديگر به جنگ افزارهاي هسته اي  دست پيدا خواهد کرد. پيش از آنکه تسليحات را به سمت همديگر نشانه بگيريم بايد بنشينيم و به گفتگو بپردازيم. مسائلي که در حال حاضر در منطقه در جريان است واقعا سبب افزايش احتمال تقابل و بروز درگيري در منطقه مي شود.»

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار