عضو كميسيون آموزش مجلس با اشاره به اينكه به محض بازگشايي پارلمان در هفته آ‌ينده،‌ موضوع دانشجوي پولي را پيگيري خواهيم كرد، گفت:‌ قطعا مجلس در برابر اين مسئله خواهد ايستاد و حساسيت لازم را نشان خواهد داد.

عبدالوحيد فياضي نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه اجراي موضوع دانشجوي پولي در دانشگاه‌ها، قانوني نيست،‌اظهار داشت:‌ مجلس شوراي اسلامي هنوز هيچ گونه تصميمي درباره تصويب چنين موضوعي نگرفته و بدون اطلاع و تصميم مجلس، هيچ دانشگاهي حق ندارد كه  اين موضوع را اجرايي كند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، افزود: به محض بازگشايي پارلمان در هفته آينده، موضوع دانشجوي پولي را پيگيري خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه اجراي طرح دانشجوي پولي، كار شايسته‌اي نيست، تصريح كرد:‌ اگر منظور از اين مساله، اين است كه دانشگاه‌ها پول بگيرند و مدرك بدهند، به هيچ وجه قابل قبول نيست.

فياضي درباره مضرات ايجاد تبعيض در ميان  اقشار مرفه و ضعيف جامعه با توجه به نقش دانشگاه در امورات آينده كشور، گفت: اين موضوع، كاري خطرناك است زيرا همواره دانش از مسائل سرمايه‌اي و مادي جدا بوده لذا دانشگاه محل  علم و دانش است و علم را هيچ‌گاه نمي‌توان با پول خريداري كرد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: بحث گرفتن شهريه در دانشگاه‌هاي غيردولتي و بخش خصوصي مطرح بوده اما اگر قرار باشد براي تحصيلات تكميلي و پايه‌اي در دانشگاه‌هاي دولتي، پول دريافت شده و مدرك داده شود، اين مساله خيانت به كشور و آينده آن  است.

وي تصريح كرد:‌ قطعا مجلس شوراي اسلامي در برابر موضوع دانشجوي پولي خواهد ايستاد و حساسيت لازم را نشان خواهد داد

/ش3

 

برچسب ها: فیاضی ، نماینده ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار